بلاگ

خشک کردن موی فر آموزش ساده ترین و صحیح ترین روش ها

خشک کردن موی فر

یکی از روش‌های مراقبتی مو فر، خشک کردن موی فر است. مو فر جذابیت چهره و لطافت چهره را بسیار زیاد می‌کند. اما مو فر خشک‌تر از مو صاف است و سریع‌تر از سایر مو وز می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از وز مو فر به مراقبت بیشتری نیاز دارد. بعضی از افراد به دلیل اینکه به فر کردن مو علاقه دارند خدمات مو فر دائم را انجام می‌دهند.

اما این روش هم نیاز به مراقبت دارد. بسیاری از خانم‌ها عادت دارند برای خشک شدن موهای فر، مو را به حال خود رها کنند تا در هوای آزاد خشک شود. اما این روش خشک کن سر بعد از حمام، درصورت سرد بودن هوا ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند. از این رو خشک شدن موهای فر و خوش حالت شدن موی فر باید از روش‌های اصولی استفاده نمود.

بهترين روش خشك كردن مو استفاده از شانه مخصوص موی فر، سشوار مخصوص موهای فر و دستگاه دیفیوزر مو است. اما روتین موی فر و خشک شدن موهای فر با استفاده از ابزارهای حرارتی نظیر سشوار موی فر باید براساس اصولی انجام گیرد تا موها آسیب نبینند.

خشك كردن مو بدون سشوار نیز نیاز به رعایت مواردی دارد تا علاوه بر خشک کردن سریع مو، سلامت موها نیز حفظ شود از این‌رو در ادامه این مطلب از وب سایت فرفری سنتر، شما را با بهترين روش خشك كردن موی فر و خوش حالت شدن موی فر آشنا خواهیم کرد.

همین حالا خرید کن....
روش‌های ساده و کاربردی خشک کردن موی فر

روش‌های ساده و کاربردی خشک کردن موی فر

خشک کردن موی فر با هوا به معنای آن نیست که موها فقط با هوا خشک گردند. بلکه این مفهوم بدان معناست که برای خشک کردن موی فر از حرارت و سشوار استفاده نشود. در زیر به بهترين روش خشك كردن موی فر اشاره کرده‌ایم تا شما براساس روتین موی فر خود، هر کدام را که تمایل دارید، استفاده کنید:

خشک کردن مو فر با هوا

خشک کردن موی فر با هوا

به طور معمول مو فر خشک‌تر از مابقی موها است. چراکه چربی کف سر در این نوع مو نمی‌تواند به تمام قسمت‌های مو برسد. از همین‌رو انتهای مو فر اغلب خشک، وز و دارای موخوره است. برای شستشوی مو فر حتما از شامپو مخصوص موهای فر استفاده کنید.

سپس بر روی انتهای مو از کاندیشنر موی فر خشک استفاده کنید. شامپو مناسب مو فر، شامپو بدون سولفات است. همچنین نباید در شامپو آمونیوم به کار رفته باشد. تا جایی که امکان دارد نیز از محصولاتی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید.

پروتئین و رطوبت مو نقش اساسی در سلامت مو دارند. از این رو حتما باید از محصولاتی که حاوی کاندیشنر موی فر پروتئینی و مرطوب کننده هستند، استفاده کنید. یا اینکه حتی الامکان هر چند روز یکبار از کاندیشنر پروتئینی استفاده کنید.

برای جلوگیری از خشکی مو فر می‌توانید به جای شامپو از کاندیشنر موی فر استفاده کنید.

ماساژ مو و مالیدن موها با حوله باعث آسیب به مو می‌شود. به همین دلیل بهترین کار این است که تنها آب مو را با حوله میکروفایبر مو بگیرید. همچنین می‌توانید از پارچه‌ای نخی یا تیشرت سبک نخی کمک بگیرید و آب مو را خشک کنید.

برای از بین بردن گره مو از کاندیشنر استفاده کنید.

روش خشك كردن مو بدون سشوار

روش خشك كردن مو بدون سشوار

در شانه کردن مو فر حتما باید از شانه مخصوص موی فر که همان شانه چوبی یا شانه دندانه درشت است، استفاده شود و ابتدا از ساقه مو تا انتهای مو را به آرامی شانه بزنید.

برای شانه مو فر بهتر است مو را به 4 تا 8 قسمت تقسیم کنید. سپس به طور جداگانه و به آرامی شانه کنید.

 برای تامین رطوبت و خوش حالت شدن موی فر می‌توان از بهترین سرم مو فر، موس مو و روغن مناسب مو فر استفاده کنید.

برای خشک کردن سریع موی فر می‌توانید انگشتانتان را به صورت زیگزاگی روی موها حرکت دهید و یا اسکرانچ مو فر انجام دهید.

یکی از مزایای خشک کردن موی فر با سشوار موی فر این است که حجم مو بیشتر می‌شود. این حجم دهی بدون سشوار ممکن نیست. بدین منظور ابتدا مو را به دسته‌های مختلف تقسیم بندی کنید. سپس با سنجاق ریشه مو را به سمت بالا محکم ببندید. به این حالت مو خشک می‌شود و حجم بیشتری می‌گیرد.

بعد از اینکه مو فر به طور کامل خشک شد می‌توانید گیره‌ها را از مو باز کنید. روی مو اسپری گره باز کن مو فر یا ژل یا روغن طبیعی بزنید. با این کار رطوبت از دست رفته انتهای مو فر تامین خواهد شد. همچنین می‌توانید از سرم های آبرسان مو فر یا روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن بادام و یا روغن نارگیل یا به طور کلی بهترین روغن برای مو فر استفاده کنید.

اگر مو فر دارید باید از استفاده از محصولات دارای سولفات و سیلیکون خودداری کنید. زیرا این محصولات مو فر را خشک‌تر می‌کند و بقایای فراوانی را بر روی مو جای می‌گذارند.

خشک کردن موی فر با سشوار مخصوص موهای فر

خشک کردن موی فر با سشوار مخصوص موهای فر

استفاده از سشوار مخصوص موهای فر با حرارت ملایم روشی بسیار عالی برای خشک کردن موی فر است. در زیر به روش‌های عالی سشوار موی فر اشاره کرده‌ایم:

سشوار مخصوص موهای فر علاوه‌بر حرارت گرم، حرارت سرد هم دارد. همچنین می‌توان به درجه‌های مختلفی آن را تنظیم کرد. برای مو فر معمولا سشواری را انتخاب کنید که 1300-1874 وات باشد.

دستگاه دیفیوزر مو یا دیسپانسر مو فر برای جلوگیری از وز مو بسیار عالی است. کسانی که مو فر دارند و می‌خواهند حالت مو حفظ شود از این وسیله بر روی سشوار خود استفاده می‌کنند.

بعد از شستشوی مو فر باید مو را با شانه مخصوص مو فر شانه کنید و روی وسط تا انتهای مو را کاندیشنر مرطوب کننده بزنید. این کار را به صورت روزانه یا هفتگی انجام دهید. البته مدت این امر بستگی به خشکی مو دارد.

برای جلوگیری از وزی و گره خوردگی مو از سرم‌‎های ضد وز یا ضد گره استفاده کنید.

حرارت باعث آسیب زیادی به مو فر می‌شود و آن را خشک‌تر و آسیب پذیرتر می‌کند. بهتر است قبل از سشوار کشی مو فر بر روی مو از محصولات ضد حرارت نظیر اسپری دوفاز مو فر استفاده کنید. این محصولات روغنی هستند و رطوبت مو را حفظ می‌کند.

برای خشک کردن موی فر با سشوار، نباید حرارت سشوار به صورت مستقیم روی مو گیرید. همچنین بر روی سر سشوار از سری سشوار موی فر یا دستگاه دیفیوزر مو استفاده کنید. با سشوار تنها باید 80% مو را خشک کنید و نباید کل مو را به کمک حرارت خشک کرد.

بعد از اینکه مو فر خشک شد از سرم و اسپری ضد وز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پماد یا روغن طبیعی مو استفاده کنید و رطوبت مو را حفظ کنید.

آموزش خشک کردن سریع موی فر

آموزش خشک کردن سریع موی فر

برای خشک کردن سریع مو باید به روش زیر عمل کنید:

خشک کردن موی فر متوسط تا بلند به طور معمول 30 دقیقه زمان می‌برد. برای سرعت بیشتر می‌توانید 5 سانت نزدیک به سر مو را با گیره ببندید. سپس بقیه مو را با استفاده از روسری ابریشمی جمع کنید.

مو را جمع کنید. این کار ظاهر و حالت مو فر را بهتر می‌کند.

یا اینکه برای سریع خشک کردن موی فر می‌توانید از یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام استفاده کنید و سپس با حرارت بر روی آن مو را خشک کنید. این کار نه تنها سرعت خشک کردن موی فر را بالا می‌برد، بلکه از وزی مو جلوگیری می‌کند. این سرپوش پلاستیکی آسیب کمتری به مو نسبت به خشک کننده‌های هودی وارد می‌کند.

استفاده از سرپوش خنک کننده برای سریع‌تر خشک کردن موی فر کاربردی است.

برای اینکه مو سریع‌تر خشک شود مو را داخل پارچه‌ای نرم بپیچید یا اصطلاحا پلاپینگ مو انجام دهید. اما اگر موهایتان بیش از حد فر است به جای پیچیدن آن در پارچه، ببافید.

خشک شدن موهای فر بر اساس زمان

خشک شدن موهای فر بر اساس زمان

برای اینکه بتوانید بر اساس زمانی که دارید خشک کردن موی فر را انجام دهید طبق موارد زیر عمل کنید:

  1. اگر یک ربع وقت دارید بهتر است از شب قبل آماده شوید و مو فر را به صورت فرهای تخت روی سرتان سنجاق کنید. چنانچه مو خیلی وزی دارید می‌توانید بهم بتابانید تا بافت فر باز شود و صبح یک ربع یا کمتر زمان می‌برد تا مو را باز و مرتب و کنید.
  2. اگر نیم ساعت برای خشکی مو وقت دارید از پخش کننده باد به سر سشوار استفاده کنید. از هوای گرم برای خشک کردن موی فر پرهیز کنید. در غیر اینصورت مو شما مانند یال سلطان جنگل می‌شود. در عوض مو را به صورت وارونه تاب دهید و از پخش کننده باد استفاده کنید. این روش برای کسانی که ورزش می‌کنند عالی است. زیرا فقط به یک پخش کننده برای وصل کردن به سشوار رختکن باشگاهتان نیاز دارید.
  3. چنانچه یک ساعت وقت دارید از سشوار کلاهی استفاده کنید. اما این وسیله جای زیادی می‌گیرد ولی یک خشک کن حرفه‌ای است و وز مو را به شدت کم می‌کند. جنبه منفی این کار این است که بسته به ضخامت مو ممکن است خشک کردن مو چندین ساعت طول بکشد.

روش خشک کردن موی فر با استفاده از بیگودی به چه صورت است؟

برای خشک کردن موی فر با بیگودی باید بعد از تامین رطوبت موها با لوسیون، بیگودی‌ها را دور دسته‌های 4 تا 6 سانتی متری مو بپیچید. برای این روش از بیگودی‌های کوچک یا بزرگ استفاده می‌شود و موها فر درشت یا ریز می‌گیرند.

آیا امکان خشک کردن سریع مو در کمتر از یک ربع وجود دارد؟

خیر خشک کردن سریع مو در کمتر از یک ربع تقریبا غیرممکن است و درصورتی که عجله دارید باید از شب قبل موهای خود را شسته و خشک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *