بلاگ

ماسک مو بدون سولفات چیست؟

ماسک مو بدون سولفات

ماسک بدون سولفات که با نام ماسک مو فری سولفات نیز در بازار معرفی می‌شود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مو فرفری‌هاست. بهترین ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه و ماسک مو بدون سولفات برای موهای خشکرا می‌توان از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار دانست. پیشنهاد ما به مو فرفری‌ها نیز استفاده از ماسک فری سولفات می‌باشد. لازم به ذکر است که انتخاب نوع ماسک مو تاثیر بسزایی در سلامت و زیبایی موهای شما خواهد داشت. در نتیجه لازم است تا برای داشتن موهای زیبا و درخشان از بهترین نمونه‌های آن استفاده نمایید.

از اصلی‌ترین مضرات ماسک مو سولفات‌دار می‌توان به ریزش شدید موها اشاره نمود. چراکه سولفات یک ماده شیمیایی است که می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به موهای شما وارد نماید. در ادامه این مطلب از فرفری سنتر به مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های ماسک مو بدون سولفات برای شما عزیزان پرداخته‌ایم.

همین حالا خرید کن....

مشاوره رایگان خدمات

سولفات (Sulfate) چیست؟

سولفات چیست؟

قبل از هرچیزی لازم است تا با ماده سولفات آشنا شوید. اکثر محصولات مراقبت از مو از مواد شیمیایی تولید می‌شوند. به عنوان مثال شامپوها دارای موادی هستند که کف دهی آن بیشتر شود. سولفات یکی از عوامل کف دهی است که علاوه بر شامپو در محصولات دیگری مانند صابون، خمیر و محصولات آرایشی مانند ماسک مو استفاده می‌شود.

چنانچه این سوال برایتان پیش آمده است که چرا با وجود اینکه سولفات بد است ولی در محصولات مراقبتی مو به کار می‌رود؟ باید بدانید که سولفات در پاک کردن روغن بسیار کاربردی است.ممکن است کمی خشکی در پوست ایجاد کند. یا اینکه ممکن است پوست سر به دلیل حساسیت تحریک شود. اما مضرات دیگری هم دارد که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

مضرات سولفات چیست؟

برخی از افراد به دلیل پاک کنندگی قوی سولفات از لوسیون‌ها، ماسک و شامپوهایی استفاده می‌کنند که دارای سولفات هستند. اما بسیاری از افراد هستند که بعد از استفاده از ماسک مو دارای سولفات دچار ریزش مو می‌شوند. سولفات باعث به وجود آمدن تحریک پوست سر و ریزش مو می‌شود. همچنین سولفات باعث ایجاد برخی از واکنش‌های آلرژیک می‌شود.  به هیچ عنوان از محصولات مراقبت مو دارای سولفات برای کودکان استفاده نکنید. زیرا سولفات نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم خطرناک است. با وجود همه این توضیحات و مضرات آن حتما سعی کنید از ماسک مو فبری سولفات استفاده کنید. زیرا مضر نیست و برای پوست‌های حساس و مو فر بسیار مناسب است.

اکنون که با ضررهای این ماده آشنا شدید بهتر است با ماسک مو هم آشنایی داشته باشید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو را می‌توان یک نرم کننده قوی برای موها دانست. این ماده قادر است تا موهای شما را تغذیه و تقویت نماید.  استفاده از ماسک مو فری سولفات برای کسانی که فر دائم مو دارند بسیار مناسب است. زیرا مو را آبرسانی می‌کند و سلامت مو رنگ شده را حفظ می‌کند. همچنین به سلامت مو در برابر موخوره کمک می‌کند. ماسک مو دارای مواد زیر است:

  • روغن‌های مخصوص: مانند روغن بادام، آرگان ، گل رز و....
  • عصاره : دارای عصاره گیاهان
  • سایر مواد مغذی

این ترکیبات در مو نفود می‌کنند و با 1 بار مصرف متوجه فواید آن برای مو فر می‌شوید.

ضرورت استفاده از ماسک مو سولفات فری چیست؟

اگر این سوال برایتان پیش آمده است که چرا باید از ماسک مو بدون سولفات استفاده کنید؟ با ما همراه باشید. ماسک مو فری سولفات به تغذیه مو می‌پردازد. به همین دلیل علاوه‌بر نرم کنندگی مو به درخشندگی مو می‌پردازد. در واقع ماسک مو خشکی مو را ترمیم می‌کند و موخوره را متوقف می‌کند. به همین دلیل از آسیب دیدگی مو جلوگیری می‌شود.

مزایا و فواید ماسک مو

ماسک مو بدون سولفات به براقی و صافی مو کمک شایانی می‌کند. برخی از محصولات مراقبتی مو، مو را از آسیب حفظ می‌کنند اما نمی‌توانند آن را به طور کامل درمان و ترمیم کنند. اما ماسک مو برعکس است و به ضخامت و مقاومت مو کمک می‌کند. همچنین از آسیب دیدگی و شکستگی بیشتر مو جلوگیری می‌کند.

ماسک مو بدون سولفات چی خوبه؟

در زیر به معرفی بهترین برندهات پرداخته‌ایم و در آخر بهترین آن را معرفی می‌کنیم:

ماسک مو اوریفلیم بهترین ماسک مو بدون سولفات

ماسک مو اوریفلیم

oriflame یکی از بهترین برندها در زمینه ماسک مو بدون سولفات می‌باشد. بعد از 2 دقیقه استفاده از ماسک بدون سولفات اوریفلم، مو ابریشمی و سالمی دارید. ماسک مو اوریفلیم سری Hairx مدل Altimate Repair یکی از نمونه‌های خوب این برند است. Altimate Repair به افزایش مقاومت مو می‌پردازد. همچنین در برابر شکستگی مو ناشیاز شانه دائم مو کمک می‌کند و مو را تغذیه و حفاظت می‌کند. خط تخصصی ابریشم صافیhairxیکی از بهترین خط های تولید محصولات مو اوریفلیم می‌باشد. این خط علاوه‌بر استفاده از فرمول منحصر به فرد از عطرهای گران قیمت در آن به کار رفته است.

این عطرها رایحه خوشی را برروی مو می‌گذارند و فضای دلپذیری را ایجاد می‌کنند.

ماسک مو شوآرتزکف پروفشنال گلیس Gliss

ماسک مو شوآرتزکف پروفشنال گلیس Gliss

ماسک مو بدون سولفات شوآرتزکف پروفشنال گلیس Gliss، مو را تا 10 لایه ترمیم می‌کند و قیمت مناسبی دارد. علاوه بر آن باعث حفاظت از رنگ مو، آبرسانی شدید و افزایش حجم مو و تغذیه مو می‌شود. این محصول از نوع ماسک مو فری سولفات است و برای مو خشک و آسیب دیده مناسب می‌باشد.

ماسک مو فری سولفات ریو

ماسک مو فری سولفات ریو

در ماسک مو بدون سولفات ریو از محصولات طبیعی برای افزایش مقاومت مو استفاده شده است. علاوه بر آبرسانی قوی، موادی مغذی دارد که به بازسازی ساختار مو و افزایش لطافت و درخشانی مو و رفع خشکی مو کمک می‌کند. همچنین باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

ماسک مو  فری سولفات موزیلا

ماسک مو بدون سولفات موزیلا علاوه‌بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارد. خاصیت ترمیم کنندگی مو آسیب دیده را دارد و باعث آبرسانی به مو می‌شود.

ماسک موی فری سولفات Daily Defense

ماسک موی فری سولفات Daily Defense دارای روغن نارگیل است که در حمام در عرض سه دقیقه به ترمیم و نرمی عمیق مو میپردازد. این ماسک مو شرکت دیلی دیفنس که دارای روغن نارگیل و ویتامین E است، یک نرم کننده قوی می‌باشد و به اعماق فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و باعث تقویت و آبرسانی مو آسیب دیده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌‌های ماسک مو سولفات فری

ماسک مو فری سولفات ویژگی‌های منحفر بفردی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای روغن آرگان و روغن ماکادمیا
  • بازسازی‌ و ترمیم مو آسیب دیده
  • تغذیه و نرم کننده مو
  • تثبیت ‌کننده رنگ مو
  • تغذیه ساختار داخلی مو
  • ایجاد لطافت، درخشندگی، انعطاف پذیری مو
  • ترمیم لایه خارجی مو
  • حفاظت از مو در برابر اشعه‌‌های نور خورشید
  • حالت دهی مو با استفاده از ماسک مو فری سولفات
  • جذب فولیکول مو
  • نفوذ به منافذ پوستی مو

عوامل آسیب زننده مو

استفاده از ماسک مو فری سولفات به تقویت ریشه مو کمک می‌کند و دارای مزایای بالا است. چنانچه ماسک مو بدون سولفات اثر خوبی بر مو دارد که عوامل آسیب زننده مو را حذف کنید. این عوامل عبارتند از :

  • شرایط محیطی و آب هوایی
  • استفاده از شامپوهای بی کیفیت
  • استفاده از مواد بی رنگ کننده مو
  • رنگ، مش و براشینگ های مکرر مو
  • شنا در استخرهای کثیف و محل‌های آلوده
  • مواد آمونیاک موجود در رنگ ها و دکلره ها
  • استفاده از اتو و سشوار با حرارت بالا
  • استفاده از تافت و ژل

آیا ماسک مو دارای سولفات در هر شرایطی مضر هستند؟

خیر. درست است که ماسک مو فری سولفات بهتر از ماسک مو دارای سولفات است. اما به معنای ضرر داشتن آنها در هر شرایطی نیست. گاهی استفاده از ماسک مو دارای سولفات درمانی است و بهتر است با توصیه پزشک به میزان مشخصی مصرف شود. چراکه اگر پوست سر دچار تحریک شود بسیار خطرناک است. پس با پزشک خود مشورت کنید.

آیا ماسک مو بدون سولفات خاصیت پاک کنندگی دارد؟

عدم وجود سولفات و استفاده از ماسک فری سولفات به معنی عدم قدرت تاثیر ماسک در زمینه نرمیم و پاک کنندگی مو نیست. ماسک مو بدون سولفات نه تنها نتیجه درمانی دارد بلکه در مواردی بهتر است ماسک مو دارای سولفات می‌باشد.

آیا تاثیر همه ماسک مو با هم یکسان است؟

تاثیر ماسک مو بر اساس مواد به کار رفته در آن متفاوت است. برای شناسایی ماسک مو خوب حتما به ترکیب مواد، برند و بودجه خود توجه کنید تا بتوانید بهترین ماسک مو بدون سولفات را خریداری کنید. حتی استفاده از ماسک مو بدون سولفت و پارابن ایرانی هم کیفیت خوبی دارند.

نحوه استفاده از ماسک مو فری سولفات داخل حمام چگونه است؟

بعد از شستشوی مو فر مقداری از ماسک بدون سولفات را با توجه به حجم مو با استفاده از دست یا شانه بر روی مو به طور یکنواخت پخش کنید. سپس بعد از 3 دقیقه مو را آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *