مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

درمان قطعی چربی موی سر با فر کردن مو و 10 روش خانگی

درمان قطعی چربی موی سر با فر کردن مو و 10 روش خانگی

یکی از روش‌های درمان قطعی چربی موی سر استفاده از تکنیک فر دائم مو می‎‌باشد. چربی سر یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم‌ها و آقایان با آن سر و کار دارند. علت چربی موی سر هر چیزی که باشد ابرای افراد ناخوشایند است. از این‌رو اغلب افراد به دنبال درمان چربی موی سر و رفع دائمی چربی پوست سر هستند. فر کردن موها یکی از روش‌‎های از بین بردن چربی کف سر و از بین بردن چربی مو فوری است و می‌تواند به کنترل چربی کف سر کمک بسیار زیادی نماید.

چربی یا سبوم مو بخشی از واکنش بدن برای مقابله با خشکی مو و حساسیت بیش از حد پوست سر است. اما چه کسی دوست دارد زمانی را که برای شستن و تمیز کردن مو اختصاص داده است، لذت بردن از تمیزی آنها کمتر از یک روز دوام داشته باشد؟

ما امروز برای درمان چربی موی سر روش‌های مختلفی از قبیل استفاده از جوش‌شیرین، سرکه سیب، ژل آلوئه‌ورا و درمان‌های خوراکی و .. را بکار گرفته‌ایم. یکی از روش‌‌های دیگر درمان قطعی چربی موی سر، فر کردن مو است. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر به علت چربی موی سر، روش‌های رفع دائمی چربی پوست سر و از بین بردن چربی مو فوری با فر کردن مو می‌پردازیم.

علت چربی موی سر چیست

علت چربی موی سر چیست؟

برای درمان قطعی چربی موی سر ابتدا باید علت چرب شدن موی سر و ریزش آن را بدانید. در محل ریشه مو، غددی وجود دارد که چربی مخصوصی ترشح می‌کنند. وظیفه اصلی این چربی، حفظ تعادل در میزان رطوبت مو است. بنابراین دلایلی مانند وراثت، عادات غذایی ناصحیح و شیوه غلط مراقبت از مو فر ممکن است باعث شوند این غدد به درستی عمل نکنند.

ترشح بیش از اندازه این غدد علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند (چرب) ممکن است باعث ریزش و کاهش چشمگیر مو شود. درواقع چربی مو مهمترین عامل ریزش مو است. از جمله دلایل چربی کف سر و علت چربی موی سر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع مو
  • تغییرات هورمونی
  • شستن زیاد مو
  • رژیم‌های پرچربی
  • لمس زیاد مو
  • استفاده از شامپوهای نامناسب
  • استفاده از نرم کننده مو فر به کف سر
  • تغییرات محیطی و آب و هوایی
  • براشینگ یا سشوار کردن هر روزه مو
  • استفاده طولانی مدت از سرپوش
  • تماس دائم مو با صورت یا لمس دائم مو

علائم موی چرب

در بخش قبل با علت چربی موی سر آشنا شدیم. حال پیش از آنکه به سراغ درمان قطعی چربی موی سر و روش‌های کنترل چربی کف سر بروید، باید ابتدا با علائم چربی موی سر آشنا شوید که تشخیص دهید که آیا واقعا موهای شما چرب است؟ در زیر به علائم موی چرب اشاره می‌کنیم:

  • ریزش غیرطبیعی مو
  • نشستن گرد و خاک روی موها یا پرزدار شدن مو
  • خارش بیش از حد و غیرطبیعی پوست سر
  • ظاهر براق مو حتی مدت کمی بعد از شست‌وشو
  • چرب شدن دست در تماس با موها
  • شوره زدن مو و پوسته پوسته شدن سر
  • قرمزی پوست سر و ایجاد جوش در بین موها

روش هایی خانگی کنترل چربی کف سر و درمان چربی موی سر

درصورتی که به مراقبت از مو اهمیت می‌دهید اما در عین حال هزینه و زمان زیادی را نمی‌توانید برای آن صرف کنید، می‌توانید از مواد طبیعی و روش‌های خانگی برای کنترل چربی کف سر و رفع چربی موی سر آقایان و بانوان استفاده کنید. داشتن روتین مو فر بعد از حمام و روتین‌های مناسب نوع مو می‌توانند در کنترل چربی کف سر تاثیرگذار باشند. در ادامه به برخی از روش‌های خانگی درمان چربی موی سر خواهیم پرداخت:

ژل آلوورا برای کنترل چربی موی سر

ژل آلوورا برای درمان قطعی چربی موی سر

استفاده از ژل آلوورا یکی از روش‌های خانگی رفع دائمی چربی پوست سر است. برای درمان قطعی چربی موی سر، باید ژل را از برگ آلوورا استخراج کنید و داخل فنجانی بریزید. سپس با بهترین شامپو برای موی چرب یا شامپویی که همیشه از آن استفاده می‌کنید ترکیب نموده و به پوست سر خود بزنید. برای کنترل چربی کف سر همچنین می‌توانید مقداری آبلیمو هم به آن اضافه کنید و ترکیب را به سر و موهایتان بزنید.

جوش شیرین برای درمان قطعی چربی موی سر

جوش شیرین از روش های درمان قطعی چربی موی سر

جوش شیرین با داشتن خواص لایه‌بردازی یکی از روش‌های خانگی درمان چربی موی سر است که با نفوذ به آلودگی‌های عمیق پوست می‌تواند چربی موی سر را از بین ببرد. برای درمان قطعی چربی موی سر با جوش شیرین باید مقداری از آن را با آب ترکیب کرد و ماسک بدست آمده را به پوست سر زد. جوش شیرین همچنین با افزایش تولید سبوم رشد موها را نیز زیاد می‌کند.

روغن درخت چای برای درمان قطعی چربی موی سر

روغن درخت چای جهت درمان قطعی چربی موی سر

این روغن یکی دیگر از مواد طبیعی برای از بین بردن چربی مو فوری است که با خاصیت ضد قارچی به پاکسازی پوست سر کمک می‌کند. استفاده از روغن درخت چای برای درمان قطعی چربی موی سر سبب سلامت موها و درخشندگی آن‌ها نیز می‌شود.

سرکه سیب برای درمان قطعی چربی موی سر

سرکه سیب برای کنترل چربی موی سر

سرکه سیب با کنترل میزان PH پوست سر، موجب کنترل چربی کف سر می‌شود و بعد از اندکی استفاده، می‌توانید رفع دائمی چربی پوست سر را شاهد باشید. برای رفع چربی موی سر آقایان و بانوان با سرکه سیب باید مقدار از آن را با نسبت 1 به 8 با آب ترکیب کنید و روی موهایتان اسپری نمایید. بعد از چند دقیقه موهایتان را آبکشی کنید. برای نتیجه‌گیری تضمینی و درمان قطعی چربی موی سر این کار را به صورت مداوم انجام دهید.

ماسک زرده تخم مرغ از روش های درمان قطعی چربی موی سر

ماسک زرده تخم مرغ از روش های درمان قطعی چربی موی سر

زرده تخم مرغ حاوی پروتئین و سولفور است که برای پوست سر چرب بسیار مناسب است. ماسک زرده تخم مرغ نه تنها سبب تقویت موها می‌شود بلکه موها را ابریشمی و نرم می‌کند. این ماسک سطح PH مو را متناسب نگه داشته و کنترل چربی کف سر را به دنبال دارد. برای رفع دائمی چربی پوست سر با زرده تخم مرغ، آن را با یک قاشق چویی خوری روغن نارگیل و آبلیمو مخلوط کنید و به پوست سر بزنید. بعد از 20 تا 25 دقیقه سر را با آب خنک آبکشی کنید. برای درمان قطعی چربی موی سر این کار را یکبار در هفته انجام دهید.

استفاده از شانه سر تمیز برای کنترل چربی موی سر

استفاده از شانه سر تمیز

تمیز کدن شانه چوبی به دفعات منظم سبب کنترل چربی کف سر می‌شود. زیرا شانه به سبب برخورد با موهای آلوده دارای باکتری است و وجود این باکتری‌ها و انتقالشان به سر باعث افزایش چربی سر خواهد شد. بنابراین برای درمان چربی موی سر می‌توانید شانه خود را هر 5 روز یکبار با شامپوی ملایم بشویید. هر دو ماه یکبار هم بهتر است شانه خود را تعویض کنید.

تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای کنترل چربی موی سر

تغذیه و رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی در سلامت پوست سر نقش مهمی دارد. غذاهای سرخ کردنی و چرب می‌توانند سبب افزایش چربی موی سر شوند. از این رو باید چربی‌ها اشباع را با رژیم غذایی سالم و کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم جایگزین نمایید. همچنین در رژیم غذایی چربی امگا 3 را فراموش نکنید و از میوه‌ها و سبزیجاتی که مکمل‌های مغذی و طبیعی دارند استفاده کنید.

عدم استفاده از ابزار های داغ برای کنترل چربی موی سر

عدم استفاده از ابزار های داغ

یکی از روش‌های درمان قطعی چربی موی سر و داشتن موهای سالم و زیبا، عدم استفاده از ابزارهای حرارتی و داغ برای حالت دهی مو است. شاید شما به موهای فر علاقه داشته باشید و مرتب با وسایلی از قبیل بابلیس اقدام به فر کردن موهایتان کنید. این وسایل می‌توانند به موهای شما آسیب جدی وارد کنند. بنابراین بهتر است تا زمانی که مجبور نباشید از این وسایل استفاده نکنید. شما می‌توانید با فر دائم مو همیشه موهای فر بدون آسیب دیدگی ناشی از این ابزارهای را داشته باشید.

استفاده از محصولات مراقبتی برای کنترل چربی موی سر

استفاده از محصولات مراقبتی

استفاده از تقویت‌کننده‌ها یکی از روش‌های درمان چربی مو سر و کم پشتی موها هستند. بهترین شامپو برای موی چرب با مواد مخصوص موهای چرب طراحی شده است و در زمان شستشو چربی اضافی مو را پاک می‌کند.

استفاده از ماسک مو خانگی مو فر نیز با فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز فولیکول مو، می‌تواند در کنترل چربی مو سر مفید باشد. مچنین استفاده از اسکراب کف سر یکی دیگر از روش‌های از بین بردن چربی مو فوری به شمار می‌رود.

همین حالا خرید کن....

درمان قطعی چربی موی سر

در ادامه بهترین روش علمی برای از بین بردن چربی مو فوری و درمان قطعی چربی موی سر را ارائه داده‌ایم:

کنترل چربی موی سر با فر کردن مو

کنترل چربی موی سر با فر کردن درمان قطعی چربی موی سر

در فر کردن مو به دلیل حرارت و مواد استفاده شده در این روش احتمال خشکی مو وجود دارد. به همین دلیل برای اینکه نه بین چربی زیاد و نه خشکی زیاد گیر کنید بهتر است برای جلوگیری از وز شدن و خشک شدن مو فر دائم، تعداد دفعات حمام و مصرف شامپو را کاهش دهید. همچنین روغن تراپی مو فر را فراموش نکنید. روغن تراپی یکی از نکات مهم نگهداری و مراقبت از مو فر است. گاهی برخی از افراد به دلیل مصرف زیاد شامپو دچار خشکی پوست سر و خارش می‌شوند.

اما در تمامی این موارد که ذکر شد، فر کردن مو باعث خشک شدن مو می‌شود. همین موضوع دقیقا نقطه متقابل چربی کف سر است. بنابراین با توجه به تمامی این موارد، بهترین راه برای درمان قطعی چربی موی سر، فر کردن مو است. از بین بردن چربی مو فوری با فر یک راه مطمئن برای خوش حالتی مو و درمان قطعی چربی موی سر است.

همین حالا خرید کن....

راه حل از بین بردن چربی مو فوری چیست؟

کنترل چربی سر با فر کردن مو به یک تیر و دو نشان معروف است. چراکه علاوه‌بر زیبایی و جذابیت با داشتن مو فر از سر چربی کف سر خلاص خواهید شد. حتما قبل از اینکه فر دائم مو را انجام دهید، اطلاعات لازم از انواع فر مو و نحوه انجام آن کسب کنید. همچنین در انتخاب آرایشگر خود برای فر دائم مو دقت لازم را داشته باشید و فر کردن مو را به افراد حرفه‌ای و باتجربه و ماهر بسپارید که بهترین نتیجه را بگیرید و مو سالم و فرفری زیبایی داشته باشید.

فواید موهای چرب چیست؟

موهای چرب علی‌رقم معضلاتی که بسیاری از افراد را ترغیب به درمان قطعی چربی موی سر می‌کند، مزایایی نیز دارد که برخی از آن شامل کاهش وز مو فر، کاهش شکنندگی مو و بدحالتی آن و کاهش موخوره مو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *