مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

روتین موی فر بعد از حمام برای داشتن موهای خوش حالت

روتین موی فر بعد از حمام

اگر موهای فری دارید به خوبی به اهمیت رعایت روتین موی فر بعد حمام برای سالم ماندن و خوش حالت شدن موی فر آگاه هستید. همانطور که می‌دانید نگهداری و مراقبت از مو فر کار آسانی نیست. عوامل زیادی می‌توانند باعث وز مو فر، آسیب‌دیدگی موها و موخوره مو شوند. از این رو افراد با موی فر طبیعی یا فر دائم مو باید روتین موهای فر بعد از حمام را جدی بگیرند.

انواع فر مو درشت، ریز و مجعد ساختاری خشک و شکننده دارند. از این‌رو باید برای روتین مو فر از بهترین محصولات مراقبت از موی فر، موس مو برای موهای فر و بهترین روغن برای موهای فر استفاده نمود. برای خوش حالت شدن موی فر بعد از حمام نیز باید با شانه موی فر به آرامی موها را شانه و مرتب نمود.

در ادامه این مطلب از وب سایت مرکز فر فرفری سنتر شما را با روش‌های روتین بعد از حمام موی فر آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟ پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

مراحل روتین موی فر در حمام و بعد از حمام

باتوجه به آسان نبودن روند روتین مو بعد از حمام برای موهای فر شاید برخی از افراد از روش‌هایی مانند سشوار یا اتومو و حتی کراتینه مو فر برای صاف شدن موها استفاده کنند. اما اگر شما روش صحیح روتین موی فر بعد حمام را یاد بگیرید، بدون دردسر و به آسانی می‌توانید موهای فر جذاب و سالم داشته باشید.

در زیر برای شما عزیزان روش‌هایی برای روتین موی فر در حمام و بعد از حمام آورده‌ایم. با انجام روتین موهای فر بعد از حمام، مو نرم و سالمی خواهید داشت. در ابتدا در زیر به مراحل روتین موی فر درحمام می‌پردازیم:

  • شستشوی مو فر در حمام با استفاده از شامپو مخصوص موهای فر
  • استفاده از ماسک مو مناسب داخل حمام
  • خشک کردن موی فر با استفاده از حوله میکروفایبر و روش‌های مناسب
  • شانه کردن مو با استفاده از شانه چوبی بهترین شانه برای موهای فر
  • استفاده از بهترین روغن برای موهای فر یا ماسک مو بدون آبکشی
  • استفاده از موس مو برای موهای فر و خوش حالت شدن موی فر
روتین حمام مو فر

روش های روتین موی فر در حمام

نگهداری و رعایت روتین مو فر با موهای لخت تفاوت دارد. انواع فر مو درشت و موی فر طبیعی به دلیل بافت خشک و رطوبت کم، شدیدا در معرض خشک شدن و ایجاد موخوره می‌باشند. این عوامل سبب باز شدن فر مو و زشتی و بدحالتی موها خواهد شد. حال شاید بپرسید چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟ با روتین موهای فر بعد از حمام و در حمام باعث خوش حالت شدن موی فر و حفظ سلامت آن خواهید شد. در ادامه به نکات مهم در رابطه با روتین مو فر در حمام اشاره می‌کنیم:

موهای فر را زیاد نشویید

برخلاف موهای لخت و صاف، موهای فر رطوبت کمتری داشته و خیلی سریع خشک می‌شوند؛ از این‌رو در برابر عوامل محیطی بسیار آسیب‌پذیر هستند.

بنابراین شستشوی بیشتر از حد معمول فر موی طبیعی باعث تشدید خشکی مو و نازک شدن ساقه خواهد شد. برای روتین مو فر در حمام پیشنهاد می‌شود، تنها دوبار در هفته موهایتان را با آب ولرم رو به خنک بشویید. آب گرم موهای شما را شدیدا آسیب‌پذیر و خشک می‌کند.

استفاده از شامپوهای مناسب مو فر

اغلب شامپوها به سبب داشتن سولفات باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها می‌شوند و موها را کدر و خشک می‌نمایند. شامپوهای مناسب موهای فر شامپو بدون سولفات می‌باشند. علاوه‌بر این برای شستشوی مو تنها روی قسمت ریشه تمرکز کنید و از چنگ زدن ساقه مو بپرهیزید. اطمینان داشته باشید با عبور آب کف از روی ساقه موها، ساقه مو کاملا تمیز می‌شوند.

درصورتی که موهایتان کثیف و چرب است، در هر یک یا دو هفته یکبار از شامپویی با تمیزکنندگی قوی‌تر استفاده نمایید تا با جلوگیری از انباشته شدن آلودگی و چربی در کف سر، شوره یا ریزش مو برای شما بوجود نیاید. بهترین گزینه انتخاب محصولات مراقبت از موی فر می‌باشد.

همین حالا خرید کن....

استفاده از ماسک موی داخل حمام

استفاده از ماسک مو خانگی مو فر و ماسک مو بدون سولفات بهترین محصولات مراقبت از موی فر هستند. این محصولات علاوه‌‌بر نرم کردن مو، مو را به خوبی آبرسانی می‌کند.

همچنین ماسک داخل حمام مخصوص موی فر ارگانمیداس و دیگر برندها را باید تنها به ساقه موها زده و بعد از 5 الی 15 دقیقه آبکشی نمایید.

همین حالا خرید کن....

نکات کلیدی در روتین موی فر بعد حمام

علاوه بر رعایت نکات گفته شده برای روتین مو فر در حمام، بعد از حمام نیز باید مواردی را برای تضمین سلامت مو و خوش حالت شدن موهای فر رعایت نمود. رعایت روتین موهای فر بعد از حمام یکی از موارد بسیار مهم در نگهداری و مراقبت از موب فر است. در ادامه به نکات کلیدی روتین بعد از حمام موی فر خواهیم پرداخت:

جایگزینی حوله نخی به جای حوله‌های زبر

ساییدن موهای فر با استفاده از حوله‌های زبر سبب خرد شدن و اصطکاک موها می‌شود. از این‌رو توصیه می‌شود از یک حوله نخی یا حوله میکروفایبر برای خشک کردن موی فر استفاده نمایید. بدین روش که موها را درون حوله گذاشته و بعد از 10 دقیقه حوله را بردارید.

استفاده از شانه مخصوص موهای فر

برا شانه کردن موهای فر باید حتما از شانه دندانه درشت و شانه موی فر استفاده نمود. شانه مخصوص موهای فر سبب باز شدن و وز شدن مو فر نمی‌شود و به خوبی حالت فر موهای شما را حفظ می‌نماید.

برای شانه کردن مو فر هیچگاه از ریشه شروغ نکنید. زیرا در این صورت موها گره می‌خورد و با قطعی تارهای مو و نازک شدن آن موها آسیب خواهند دید. بنابراین زمان شانه کردن موی فر از نوک مو آغاز نمایید و بعد از آن 5 سانت بالاتر روید تا به ریشه برسید.

همین حالا خرید کن....

روغن‌ تراپی و استفاده از بهترین روغن برای موهای فر

موهای فر نیاز به مرطوبیت دارند و حفظ رطوبت آن کار آسانی نیست. زیرا روغن‌های طبیعی ترشح شده از پوست سر، امکان رسیدن به تمام قسمت‌های مو را ندارند. بدین منظور باید از روغن‌های گیاهی نظیر نارگیل، آرگان، کرچک، آووکادو و بهترین روغن برای موهای فر استفاده نمایید.

خوابیدن روی بالش ساتن یا ابریشم

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که برای موهای فر بوجود می‌آید، وز شدن مو فر است. با استفاده از روبالشی ساتن و ابریشم می‌توان در طول شب از آشفتگی، وز شدن و گره خوردن مو جلوگیری نمود. موها روی الیاف نرم و لطیف این روبالشی‌ها سر می‌خورند و کمتر رطوبت خود را از دست می‌دهند.

نکات روتین حمام مو فر به صورت کامل

برای اینکه مو فر همیشه شاداب باشد و آسیب نبینند، باید یک روتین مناسبی برای حمام و بعد از آن در نظر بگیرید. برای روتین حمام مو فر نکات زیر را رعایت کنید:

  • مو فر را بیش از حد نشویید. هفته‌ای 2 بار مجاز به شستن مو هستید.
  • از کرم مو و شیر مو برای گرفتن وز مو استفاده کنید.
  • بهترین شانه برای مو فر، شانه با دندانه‌های درشت برای باز کردن گره مو است.
  • از ماسک مو داخل حمام برای تغذیه مو و روتین حمام مو فر استفاده کنید.
  • برای روتین حمام مو فر باید از شامپوی مناسب مو فر استفاده کنید.
  • از سابیدن مو فر با حوله بپرهیزید.
  • از روغن نارگیل برای آبرسانی به مو فر و مراقبت مو فر در خانه استفاده کنید.
  • برای شانه کردن مو فر از ساقه مو شروع کنید. 5 سانت 5 سانت بالا بروید تا به ریشه مو برسید.
  • از سرم مو عالی استفاده کنید. روغن آرگان بهترین سرم مو است. چراکه روغن آرگان از موخوره هم جلوگیری می‌کند.

ممنوعیات روتین مو فر بعد از حمام چیست؟

اگر روتین حمام مو فر را بدرستی انجام دهید دیگر مو آسیب نمی‌بیند. مواردی از قبیل حمام روزانه، شانه زدن مو با برس معمولی، شستشوی مو با آب داغ، سابیدن مو با حوله زبر و ... موجب آسیب به موها می‌شوند.

روتین مو فر بعد از حمام برای در استفاده از دستگاه‌های حرارت مو چیست؟

این دستگاه‌ها سبب از بین رفتن خاصیت مو فر و همچنین مردگی و سوختن مو می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که برای خشک کردن مو عادت به سشوار کشیدن دارید. باید از درجه کم سشوار همراه با دیسپانسر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *