بلاگ

اسپری دوفاز مو چیست؟ و چه کاربردی برای مو فر دارد؟

اسپری دوفاز مو

اسپری دوفاز مو یک نوع اسپری است که برای مراقبت از مو کاربرد دارد. این نوع اسپری مو، مو را نرم و درخشان می‌کند. دلیل نامدگذاری اسپری دو فاز مو این است که این اسپری در دو فاز آب و سیلیکون فرموله می‌شود. استفاده از اسپری دوفاز مو برای افرادی با مو فر دائم الزامی است. همچنین افرادی که دائما در حال سشوار و اتو مو هستند، باید از این محصول استفاده کنند. چراکه بهترین مارک اسپری دوفاز مو باعث ایجاد یک لایه حفاظتی در برابر حرارت می‌شود. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر بیشتر با اسپری مو دو فاز و کاربردها و مزایای آن آشنا خواهید شد. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

اسپری دو فاز مو چیست؟

زمانی که به اسپری دوفاز نگاه می‌کنید، به راحتی از ظاهر آن متوجه می‌شوید که دو ترکیب اصلی این اسپری، آب و سیلیکون است. قبل از مصرف، محصول را خوب تکان دهید تا هر دو فاز این محصول باهم ترکیب شوند. در صورت استفاده از اسپری دوفاز، مو، نرم، آبرسانی و لطیف و تغذیه رسانی می‌شود. همچنین در صورت استفاده از این محصول، سلامت ساقه مو بهبود می‌یابد. یکی از بزرگترین مزایای اسپری دوفاز این است که از آسیب ناشی از سشوار و اتو مو جلوگیری می‌کند. اسپری دوفاز نه تنها مو را روغنی و چرب نمی‌کند. بلکه حالتی نرم و ابریشمی به مو می‌دهد. خرید اسپری دو فاز بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که مو آسیب دیده دارند.

انواع اسپری دو فاز مو

اسپری دوفاز انواع مختلفی دارد که در زیر به انواع آن اشاره کرده‌ایم:

  • اسپری دو فاز تقویت کننده مو
  • ترمیم و بازسازی مو
  • اسپری دوفاز تثبیت کننده رنگ مو
  • اسپری دو فاز ضد وز مو
  • نرم کننده
  • مناسب برای مو نازک و کم حجم
  • اسپری دوفاز برای مو فر

طرز استفاده از اسپری دوفاز مو

برای استفاده از این نوع اسپری باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. بطری اسپری را خوب را تکان دهید تا هر دو فاز محصول باهم ترکیب شوند. (هم بر روی مو خشک و هم بر روی مو مرطوب می‌توانید از این محصول استفاده کنید.)
  2. برای خوش حالت شدن و ریفرش کردن مو فر دائم، محصول را به ساقه مو اسپری کنید و سپس مو را شانه کنید.
  3. اگر قصد سشوار کردن یا اتوی مو را دارید، بعد از زدن اسپری دو فاز می‌توانید از ابزار حرارتی استفاده کنید. در این صورت آسیب کمتری در نتیجه حرارت به مو وارد خواهد شد.
  4. در صورت استفاده از این محصول بعد از استفاده نیازی به آبکشی ندارد.
  5. از اسپری دوفاز مو نرم کننده می‌توانید قبل از کوتاهی بر روی مو استفاده کنید. با این کار از گره خوردن مو حین شانه کردن جلوگیری می‌شود.

نکات مهم در زمان استفاده از اسپری مو دو فاز

در زمان استفاده از این محصول باید نکاتی را در نظر بگیرید:

  1. از تماس این اسپری با چشم و دهان بپرهیزید. در صورتی که این اسپری با چشم و پوست تماس داشت، با آب فراوان چشم‌ها و صورت خود را بشویید.
  2. این اسپری مو را در دمای معمولی اتاق نگهداری کنید.
  3. دور از تابش مستقیم آفتاب و همچنین در دسترس اطفال این اسپری را نگه ندارید.
  4. تمام اسپری‌ها بر پایه الکل هستند. پس در زمان استفاده از اسپری مو باید چند نکته را در نظر داشته باشید. به دلیل شعله ور شدن در هنگام استفاده هیچ شعله‌ای نباید در اطراف شما باشدو حتی نباید سیگار بکشید.
  5. اسپری دوفاز مو را بر روی سر آسیب دیده و زخمی هرگز به کار نبرید.

بهترین مارک اسپری دو فاز مو چه فوایدی دارد؟

در زیر به مهم‌ترین مزایای اسپری دوفاز مو اشاره می‌کنیم:

باز کردن گره مو و آسان شانه کردن مو

با کمک اسپری دو فاز مو، گره مو باز می‌شود و راحت‌تر می‌نتوانید مو خود را شانه کنید و حالت بهتری به مو بدهید. مشکل گره خوردن مو در بین افرادی که مو فر یا وز و یا خشک دارند، بیشتر دیده می‌شود. بنابراین استفاده از این محصول برای افراد فرفری الزامی است.

تغذیه رسانی مو از مزایای اسپری دو فاز مو

بسیاری از اسپری‌های دوفاز مو دارای ترکیبات مغذی هستند که در افزایش لطافت مو می‌توانند موثر باشند. به عنوان مثال، روغن آرگان و کراتین هیدرولیز شده از جمله ترکیباتی هستند که به اسپری دوفاز اضافه شده‌اند و باعث تغذیه رسانی و رطوبت رسانی به مو می‌شوند. در این حالت به ترمیم مو آسیب دیده کمک می‌شود و تارهای مو، سلامت از دست رفته خود را دوباره بدست می‌آورند.

خوش حالت شدن مو

اسپری دوفاز مو بر روی کوتیکول مو که خارجی‌ترین لایه مو است اثر می‌گذارد و وزی و خشکی مو را کاهش می‌دهد. با نرمی که در مو از طریق این اسپری ایجاد می‌شود، مو خوش حالت‌تر به نظر می‌رسد. ترکیباتی که در اسپری دوفاز مو وجود دارند خاصیت ترمیم کنندگی دارند و ظاهر مو را سالم‌تر و درخشان‌تر می‌کنند.

قیمت اسپری دو فاز مو چقدر است؟

قیمت این اسپری  با توجه به حجم و برند آن متفاوت است.

میزان مصرف اسپری دوفاز مو باید چقدر باشد؟

استفاده از این محصول 1 بار در روز مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. اسپری دو فاز بخوبی مو شما را آبرسانی می‌کند تا در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و.. محافظت کند. با این حال باید توجه داشت که استفاده بیش از یکبار در روز از این محصول باعث ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

آیا اسپری دوفاز موجب سفیدی مو می‌شود؟

اگر از بهترین مارک اسپری دو فاز استفاده نکنید. در صورت استفاده بیش از اندازه، دچار سفیدی مو خواهید شد. پس در زمان خرید حتما به مارک آن توجه کنید تا از سفید شدن مو جلوگیری کنید.

عوارض اسپری دوفاز مو چیست؟

از عوارض استفاده بیش از حد این محصول می‌توان به عطسه و خارش اشاره کرد. این موضوع در حالی است که تحقیقات نشان داده است که مصرف اسپری روزانه یکبار، هیچ مشکلی را برای فرد مصرف کننده ایجاد نکرده است. علاوه بر این در صورت داشتن آلرژی‌های پوستی شدید بهتر است با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید.

اسپری سه فاز چیست و چه تفاوتی با اسپری دو فاز دارد؟

برخی از برندها در سال‌های اخیر اسپری‌های سه فاز را وارد بازار کردند. در این مدل اسپری‌های مو از روغن‌های مغذی، سیلیکون و آب استفاده شده است. اسپری 3 فاز مو برای افرادی مناسب است که مو بسیار آسیب دیده دارند. این اسپری درخشندگی مو را افزایش می‌دهد و از مو در برابر آسیب ناشی از حرارت سشوار و اتو مو محافظت می‌کند. اسپری دوفاز از دو فاز آب و سیلیکون تشکیل شده و اسپری سه فاز از سه فاز آب و سیلیکون و روغن مغذی تشکیل شده است. اسپری سه فاز برای افرادی که مو آسیب دیده دارند، مناسب‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *