مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

موس مو برای مو فرفری ها و معرفی 8 برند محبوب

موس مو

موس مو یک محصول مراقبتی برای مو فرفری‌ها است. موس مو برای موهای فر علاوه‌بر نگه داشتن رطوبت داخل تار مو به عنوان رطوبت رسانی ملایم نیز عمل می‌کند و مدل و حالت موها را حفظ می‌کند. وز شدن و بهم ریختن مو، دغدغه مشترک همه مو فرفری‌ها است.

فهرست مطالب

نگهداری از مو فر برخی مواقع می‌تواند کلافه کننده باشد. این در حالی است که درصورتی که ترفندهای مراقبت مو فر و طرز استفاده از موس مو برای موهای فر را بلد باشید، جذابیتی فوق العاده برای مو خود رقم خواهید زد. بهترین موس مو برای موهای فر محصولی است که به موهای شما حجم و حالت دهد بدون آنکه موها را سنگین یا چسبنده نماید.

استفاده از موس برای موهای فر و یادگیری نحوه استفاده از موس مو برای فر كردن علاوه‌بر آبرسانی و خوش حالت شدن مو سبب احیای موهای آسیب دیده و جلوگیری از موخوره مو می‌شود.

در ادامه این مطلب از وب سایت فرفری سنتر (سالن سیمین) قصد داریم شما را بیشتر با موس مو فر کننده و روش استفاده از موس مو آشنا کنیم.

مشاوره رایگان خدمات

موس مو چیست

موس مو چیست؟

اگر مو فرفری دارید و خدمات فر مو شش ماهه را انجام داده‌اید ممکن است حالت دهنده‌های زیادی را امتحان کرده باشید. اما در این بین محصولی شگفت‌انگیز وجود دارد که شاید قدرت آن را دست کم گرفته باشید.

موس بهترین و آخرین حالت دهنده‌ای است که می‌توانید امتحان کنید. بعد از استفاده از
بهترین موس مو برای موهای فر، بدون شک آن به یکی از اجزای مهم روتین موی فر بعد از حمام تبدیل می‌شود. موس واژه‌ای فرانسوی به معنای فوم است که به ساختار سفید و کف مانند این محصول را به خوبی توصیف می‌کند.

موس برای موهای فر نسبت به دیگر انواع حالت دهنده‌های چسبی مانند ژل حالت دهنده مو فر و… ساختاری سبک‌تر دارد و سبب ایجاد احساس چسبندگی و سنگینی در مو نمی‌شود. موس موی فر با قدرت حجم دهندگی بالا، حجم مو را دو تا سه برابر افزایش خواهد داد. درصورت درستی نحوه استفاده از موس برای فر كردن، افزایش درخشندگی و حالت پذیری بهتر مو حاصل می‌شود.

همین حالا خرید کن....

فرمولاسیون موس مو برای موهای فر و مجعد چیست؟

اولین و اساسی‌ترین نکته برای خرید بهترین موس مو برای موهای فر، آگاهی از فرمولاسیون موس موی فر است. به خصوص اگر شما دارای سابقه آلرژی یا حساسیت پوستی و تنفسی هستید، توصیه می‌شود به این نکته حتما توجه کنید. هر چند موس مو فر کننده از جمله محصولات محبوب و پرطرفداری است که در مراقبت از مو فر بسیاری از بانوان دیده می‌شود ولی بهتر است، با مواد تشکیل دهنده آن هم بیشتر آشنا شوید؛

تا درصورت وجود زمینه حساسیت خاصی برای شما، پیش از استفاده از موس برای موهای فر بتوانید از آن اجتناب کنید. در ادامه به فرمولاسیون موس مو برای فر شدن اشاره کرده‌ایم:

دایمتیکون از فرمولاسیون موس مو فر کننده

این ماده جزو مواد اولیه و اصلی فرمولاسیون موس برای موهای فر است و از درهم رفتن و گره خوردن تار مو جلوگیری می‌کند. دایمتیکون نوعی روغن سیلیکونی می‌باشد و در اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دایمتیکون سبب افزایش درخشندگی و حالت پذیری مو فر می‌شود.

لیمونن در فرمولاسیون موس مو برای موهای فر

این ماده که دارای رایحه مرکباتی و بسیار خوشبویی است، یکی از اسانس‌های اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد. لیمونن استخراج شده از عصاره گیری عطر مرکبات بوده و رایحه‌ای خنک و انرژی بخش به محصولات می‌دهد. همچنین، لیمونن دارای قدرت آنتی باکتریال و ضد التهابی است. وجود این ماده در فرمولاسیون موس برای موهای فر از فعالیت باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند.

متیل پارابن

وجود متیل پارابن در فرمولاسیون موس، سبب حفظ حالت مو می‌گردد. این ماده پرکاربرد دارای خاصیت ضدقارچ است و مانع از انتقال هرگونه آلودگی می‌گردد. پروپیل پارابن، اتیل پارابن و بوتیل پارابن از معروف‌ترین جایگزین‌های این ماده به شمار می‌روند که کاربرد مشابهی دارند.

لسیتین در موس مو برای فر شدن

این ماده در فرمولاسیون موس مو، دارای عملکرد سورفکتانت است و نوعی بافت چربی طبیعی می‌باشد که در حیوانات و گیاهان پیدا می‌شود. این ماده تار فر ریز مو را تقویت می‌کند و سبب افزایش درخشندگی موها می‌شود. همچنین به عنوان عایقی محافظتی در مقابل حرارت و آسیب‌های محیطی بر روی تار مو عمل می‌کند.

پانتنول موجود در کف موس برای موهای فر

پانتنول با نام اسید پانتوتنیک معرفی می‌شود و نوعی عنصر مرطوب کننده در موس برای موهای فر است. این ماده علاوه بر موس برای موهای فر در بسیاری دیگر از محصولات مراقبتی پوست و مو بکار می‌رود. با این ماده رطوبت مورد نیاز ساختمان مو تامین می‌شود و از تبخیر سطحی آب در ساقه مو نیز جلوگیری می‌گردد.

لانولین

لانولین نوعی موم حیوانی و طبیعی است که از حیوانات پشم داری نظیر گوسفند به دست می‌آید. وجود لانولین در ساختار موس، خاصیت محافظت کننده و ضدآب عالی به مو می‌دهد. همچنین این ماده با ایجاد لایه‌ای محافظ روی سطح تار مو، باعث جلوگیری از دست رفتن رطوبت آن می‌شود. همچنین لانولین از وز مو فر جلوگیری می‌کند.

بهنتریمونیوم کلراید

این ماده به علت قدرت نرم کنندگی خود در ساخت انواع موس، نرم کننده مو فر و… کاربرد دارد. بهنتریمونیوم کلراید سبب افزایش لطافت و درخشندگی مو شده و با کاهش استاتیک تار مو به حفظ حالت موها کمک می‌کند.

طرز استفاده از موس مو برای موهای فر

طرز استفاده از موس مو برای موهای فر

برای مراقبت و حفظ حالت مو فر باید از موس موی فر استفاده شود. برای استفاده از موس مو برای موهای فر و آشنایی با ترفندهای حرفه‌ای جهت نحوه استفاده از موس مو براي فر كردن، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

شستشوی مو فر

اولین و مهم‌ترین نکته در طرز استفاده موس مو فر، تمیز بودن مو شما است. استفاده از موس برای موهای فر و خشک، چرب و کثیف سبب ایجاد حالت چسبندگی می‌شود و در حفظ حالت فر مو شما تاثیری ندارد.

باتوجه به اینکه توصیه می‌شود پیش از به کار بردن موس برای موهای فر، ابتدا مو را با شامپو مو فر بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

همین حالا خرید کن....

استفاده از محصولات مراقبتی مو فر در روش استفاده از موس مو

استفاده از نرم کننده‌ها و انواع ماسک مو فر در روتین مراقبتی می‌تواند سبب حفظ حالت مو فر و حفاظت از آن شود. نرم کننده‌ها، کنترل مو فر را آسان کرده و از ریزش مو ناشی از شانه زدن و درهم شدن تار مو جلوگیری می‌کنند.

ماسک مو بسیاری در بازار وجود دارد که به صورت اختصاصی برای روتین مراقبتی مو فر طراحی شده‌اند. این ماسک مو حالت پذیری مو فر را افزایش داده و مانع از وز شدن و خشکی و آسیب آنها می‌شود.

همین حالا خرید کن....

حفظ رطوبت نسبی مو برای طرز استفاده از موس مو

حفظ رطوبت مو بعد از حمام یکی از ترفندهای حرفه‌ای طرز استفاده از موس مو است. در واقع زمانی که مو شما رطوبت کافی داشته باشد، موس قدرت عمل بیشتری دارد. از همین رو بهتر است بعد از حمام از سشوار کشیدن و خشک کردن کامل مو خودداری کنید.

به عنوان راهکار جایگزین، حوله مایکروفیبر تمیزی را انتخاب کنید و نم مو را بگیرید. در این مرحله طرز استفاده موس مو فر باید اجازه دهید مو کمی مرطوب بماند.

شانه زدن مو فر با شانه مناسب

استفاده از برس‌های معمولی یا دندانه ریز باعث ایجاد حالت وز مو فر می‌شود و احتمال ابتلا به موخوره و خشکی مو را در این افراد افزایش می‌دهد. بهترین انتخاب برای شانه زدن مو استفاده از شانه دندانه درشت چوبی یا پلاستیکی است. دندانه‌های بزرگ، گره مو را باز می‌کند و به حفظ حالت موهای فر کمک می‌کند.

تقسیم بندی مو برای طرز استفاده از موس مو برای موهای فر

مو فر نسبت به دیگر انواع مو، حجم بیشتری دارد و کنترل کردن آنها کار دشواری است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از استفاده از موس، مو را با کلیپس یا گیره به چند دسته تقسیم کنید.

طریقه استفاده از موس فر کننده مو

بعد از تقسیم بندی مو نوبت به استفاده از موس مو برای موهای فر می‌رسد. در این مرحله طریقه استفاده از موس فر کننده مو، ابتدا یک دسته از مو را باز کنید و سپس مقداری از موس را روی دستانتان بریزید.

مقدار موس تا حد زیادی به حجم و بلندی مو بستگی دارد. استفاده بیش از حد از کف موس برای موهای فر در این مرحله طرز استفاده از موس مو می‌تواند باعث ایجاد چسبندگی شود. در این قسمت با کمک انگشتان خود، موس برای موهای فر را به تمام قسمت‌های مو بمالید.

برای زیبایی بیشتر فر مو و پخش یکنواخت موس بهتر است از شانه دندانه بزرگ استفاده نمایید. در ادامه تمام این مراحل نحوه استفاده از موس براي فر كردن، را برای قسمت‌های بعدی مو خود تکرار کنید. و برای حالت دهی بهتر اسکرانچ مو فر را انجام دهید.

سشوار کشیدن و حالت دهی به مو

بعد از طرز استفاده از موس مو برای موهای صاف و فر و آغشته سازی تمام قسمت‌های مو به موس می‌توانید با استفاده از سشوار مو را حالت دهید و خشک کنید.

ابزاری که می‌تواند در این مرحله طرز استفاده موس مو فر به زیبایی بیشتر مو فر کمک کند دیسپانسر یا دیفیوزر است. دیسپانسر به راحتی بر روی سشوار سوار می‌شود و گرما را به طور یکنواخت بر روی مو پخش می‌کند. این وسیله فرهایی درشت، منظم و یکدست برای مو را ایجاد می‌کند.

بهترین موس مو برای موهای فر کدام است؟

حال که با طرز استفاده از موس مو برای موهای فر آشنا شدید شاید به این پرسش برخورده باشید که بهترین برند موس کدام است؟ برای پاسخ ما در ادامه به چند برند با کیفیت موس اشاره نموده‌ایم:

موس مو آیلت مدل Extra Care

موس مو آیلت مدل Extra Care

این موس دارای حجم 200 میلی‌لیتر بوده و سبب تثبیت حالت مو، حجم دهی و درخشش موها می‌شود. موس حالت دهنده فر آیلت دارای پرو ویتامین B5 است و سبب افزایش استحکام مو و رفع آسیب‌های ناشی از استفاده زیاد از اتو مو و سشوار نظیر موخوره و .. می‌شود و تا 24 ساعت حالت مو شما را حفظ می‌نماید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های موس آیلت می‌پردازیم:

  • تقویت کننده مو
  • شفاف کننده مو
  • حالت دهنده و نگه دارنده مو
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • درخشان کننده
  • مقاوم در برابر رطوبت
نیوآ بهترین برند موس برای موهای فر

نیوآ بهترین برند موس برای موهای فر

برند نیوآ یکی از بهترین برندهای مو برای موهای فر با نام Volume Care را عرضه نموده است. این محصول قابل استفاده برای آقایان و بانوان است و علاوه بر زیباتر کردن حالت مو، موها را نرم و درخشان می‌کند. قدرت حفظ و نگهداری این موس متوسط است و هیچگونه چسبندگی روی مو ایجاد نمی‌کند. در زیر به مهم‌ترین ویژگی‌های موس نیوآ اشاره شده است:

حجم و حالت دهنده مو
• حاوی کراتین
• محافظت از مو در برابر اشعه آفتاب

بهترین موس برای موی فر و مجعد از برند نلی

بهترین موس برای موی فر و مجعد از برند نلی

یکی از بهترین موس‌های دنیا موس Extra Future از برند نلی، است که مناسب موهای فر و مجعد می‌باشد. این محصول علاوه بر حجم دهی و حالت دادن به موها، رطوبت لازم آن‌ها را نیز تامین نموده و سبب درخشش، نرمی، تقویت و از بین رفتن وز مو می‌شود. از دیگر مزایای اموس نلی عبارتند از:

  • ماندگاری بالا
  • شستشوی آسان
  • با قدرت 5 برای حفظ حالت مو
  •  عدم ایجاد چسبندگی
بهترین موس مو ایرانی حجم دهنده مارال

بهترین موس مو ایرانی حجم دهنده مارال

برند ایرانی مارال که در زمینه تولید انواع رنگ مو، اکسیدان و .. فعالیت دارد، محصولی بی نظیر برا حالت دهی موها ایجاد کرده است. این محصول دارای قدرت 4 حالت موها را حفظ نموده و بدون ایجاد چربی یا خشکی در آن سبب خوش حالت شدن موهای فر می‌شود.

بهترین موس مو ایرانی ویتامینه از برند اسکلاره

بهترین موس مو ایرانی ویتامینه از برند اسکلاره

موس اسکلاره یکی از بهترین موس مو برای موهای فر به شمار می‌رود. این برند ایرانی دارای ویتامین E و کراتین است و می‌تواند موهای شما را تقویت، نرم و محکم کند. همچنین این محصول بدون ایجاد خشکی و چسبندگی، حالت موهای شما را تا 24 ساعت حفظ می‌کند. در ادامه به ویژگی‌های مهم موس اسکلاره اشاره می‌کنیم:

  • حافظت کننده
  •  نرم کننده
  •  حجم و حالت دهنده
برند یانسی بهترین مارک موس برای موهای فر

برند یانسی بهترین مارک موس برای موهای فر

برند یانسی، موس Curls را به طور اختصاصی برای موهای فر و مجعد ارائه کرده است. این محصول علاوه بر افزایش حجم موها، می‌تواند حالت‌پذیری مو را نیز افزایش دهد و به دلیل ترکیبات رطوبت رسان قوی، از خشک و وز شدن موها جلوگیری می‌کند. از دیگر ویژگی‌های موس یانسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم کننده، آبرسان
  • ضد موخوره
  • حاوی پروویتامین B5
  • احیا کننده موهای آسیب دیده
موس مورفوس مدل Milk Therapy

موس مورفوس مدل Milk Therapy

این مدل موس ساخت کشور ترکیه است و در طول روز با مرطوب نگه داشتن موها از آن‌ها مراقبت می‌کند. بعلاوه این محصول به سبب داشتن 12 آمینه ضروری و پروتئین شیر می‌تواند موهای شکننده و خشک را شاداب و زنده کند. این محصول نرمی، درخشش و ظاهری سالم را برای موهای رنگ شده، آسیب دیده و درمان شده را فراهم نموده و سبب از بین رفتن شکستگی موها می‌شود. موس مورفوس ضد حساسیت است و قدرت محافظت از حالت موی بالایی دارد.

موس مو تافت مدل Ultra

موس مو تافت مدل Ultra

این موس برای موهای فر با دارا بودن روغن آرگان سبب تقویت موها شده و از خشکی و از بین رفتن رطوبت مو جلوگیری می‌کند. موس تافت برای مدت زمان طولانی حالت مو را نگه داشته و ردی روی موها برجای نمی‌گذارد. این محصول خاصیت فر کنندگی و موج دهندگی مو داشته و به بهترین شکل موها را حالت دهی و حجم دهی می‌کند. از این محصول و دیگر برندهای موس باید بعد از حمام و روی موهای خیس و نم دار استفاده کرد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین موس مو برای موهای فر چیست؟

انتخاب بهترین موس مو برای موهای فر به عوامل مختلفی مانند نوع فر مو (ریز یا درشت)، ضخامت مو، نیازهای مو (خشکی، وزی و ..) و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

فواید استفاده از موس برای موهای فر چیست؟

استفاده از موس مو برای موهای فر سبب حالت دهندگی، محافظت از مو، حجم دهندگی، کنترل وز، نرمی و لطافت و ... خواهد شد. بعلاوه اینکه قیمت موس مو فر کننده یا قیمت موس مو برای موهای فر در مقایسه با دیگر محصولات حالت دهنده مناسب تر است.

آیا موس را می توان برای دیگر انواع مو هم استفاده کرد؟

بله، افراد با موهای صاف نیز می‌توانند با طرز استفاده از موس مو برای موهای صاف و لخت موهایشان را حالت دهی کرده و سبب افزایش حجم و ضخامت مو خود و کنترل وزی آن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *