مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

موس مو برای مو فرفری ها

موس مو
موس مو یک محصول مراقبتی برای مو فرفری‌ها است. وز شدن و بهم ریختن حالت مو، درد مشترک همه مو فرفری‌ها است. نگهداری از مو فر گاهی اوقات می‌تواند کلافه کننده باشد. این در حالی است که اگر ترفندهای مراقبت مو فر را بلد باشید، جذابیتی خارق العاده را برایتان رقم می‌زند. در ادامه این مطلب از وب سایت فرفری سنتر (سالن سیمین) قصد داریم شما را بیشتر با فواید موس مو برای موهای فر و طرز استفاده از موس مو برای موهای فر آشنا کنیم. موس موهای فر علاوه بر اینکه رطوبت داخل تار مو را در آن نگه می‌دارد به عنوان یک رطوبت رسان ملایم نیز عمل می‌کند و همه ما می‌دانیم که اصلی‌ترین مشکل فرفری‌ها خشکی و وز مو فر است. همه اینها در کنار حفظ مدل و حالت مو از موس مو یک محصول مراقبتی پرطرفدار می‌سازد.

موس فر کننده مو چیست؟

اگر مو فرفری دارید و خدمات فر مو شش ماهه را انجام داده‌اید ممکن است حالت دهنده‌های بسیاری را امتحان کرده باشید. اما در این میان محصول شگفت انگیزی وجود دارد که ممکن است قدرت آن را دست کم گرفته باشید. موس مو بهترین و آخرین حالت دهنده‌ای که می‌توانید آن را امتحان کنید. بعد از استفاده از موس، بی‌شک آن را به یکی از اعضای روتین مو فر خود تبدیل می‌کنید. موس لغتی فرانسوی به معنی فوم است که به خوبی ساختار کف مانند و سفید رنگ این محصول را توصیف می‌کند. موس مو نسبت به انواع دیگر حالت دهنده‌های چسبی و ژل مو و… ساختار سبک‌تری دارد و باعث ایجاد احساس سنگینی و چسبندگی نمی‌شود. این محصول قدرت حجم دهندگی بالایی داشته و حجم مو را دو تا سه برابر افزایش می‌دهد. این ماده به افزایش درخشندگی و حالت پذیری مو کمک می‌کند.

فرمولاسیون موس مو برای موهای فر و مجعد چیست؟

اولین و اساسی‌ترین نکته برای خرید و استفاده از موس، آگاهی از فرمولاسیون آن است. به خصوص اگر سابقه آلرژی یا حساسیت پوستی و تنفسی دارید توصیه می‌شود این نکته را حتما جدی بگیرید. هر چند موس مو از جمله محصولات پرطرفداری است که در روتین مراقبت از مو فر بسیاری از خانم‌ها دیده می‌شود ولی بهتر است با مواد تشکیل دهنده آن بیشتر آشنا شوید تا اگر زمینه حساسیت خاصی برای شما وجود دارد، پیش از استفاده بتوانید از آن اجتناب کنید. در ادامه به فرمولاسیون موس اشاره کرده‌ایم:

دایمتیکون از فرمولاسیون موس فر کننده مو

این ماده جزو مواد اولیه و اصلی فرمولاسیون موس مو است و از گره خوردن و درهم رفتن تار مو جلوگیری می‌کند. دایمتیکون نوعی روغن سیلیکونی است و استفاده از آن در اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی رایج است. دایمتیکون باعث افزایش درخشندگی و حالت پذیری مو می‌شود.

لیمونن

این ماده رایحه مرکباتی و بسیار خوشبویی دارد و یکی از اسانس‌های اصلی محصولات آرایشی بهداشتی است. لیمونن از عصاره گیری عطر مرکبات استخراج می‌شود و رایحه‌ای انرژی بخش و خنک به محصولات می‌دهد. علاوه بر این، لیمونن قدرت آنتی باکتریال و ضد التهابی دارد. وجود این ماده در فرمولاسیون موس مو مانع از فعالیت باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا می‌شود.

متیل پارابن

وجود متیل پارابن در فرمولاسیون موس، باعث حفظ حالت مو می‌شود. این ماده پرکاربرد خاصیت ضدقارچ دارد و از انتقال هرگونه آلودگی جلوگیری می‌کند. پروپیل پارابن، بوتیل پارابن، و اتیل پارابن از جمله معروف‌ترین جایگزین‌های این ماده هستند و کاربرد مشابهی دارند.

لسیتین مواد موجود در فرمولاسیون موس مو فر کننده و حالت دهنده

این ماده در فرمولاسیون موس، به عنوان سورفکتانت عمل کرده و نوع بافت چربی طبیعی است که در حیوانات و گیاهان یافت می‌شود. این ماده تار مو فر ریز مو را تقویت می‌کند و باعث افزایش درخشندگی آنها می‌شود. همچنین عایقی محافظتی در برابر حرارت و آسیب‌های محیطی روی تار مو ایجاد می‌کند.

پانتنول

پانتنول با نام اسید پانتوتنیک شناخته می‌شود و نوعی عنصر مرطوب کننده در موس مو است و در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو استفاده می‌شود. رطوبت مورد نیاز ساختمان مو با این ماده تامین می‌شود و مانع از تبخیر سطحی آب در ساقه مو می‌شود.

لانولین

لانولین نوعی موم طبیعی و حیوانی است که معمولا از حیوانات پشم دار مانند گوسفند به دست می‌آید. وجود لانولین در ساختار موس، خاصیت ضدآب و محافظت کننده عالی به مو می‌دهد. همچنین با ایجاد لایه‌ای محافظ بر سطح تار مو مانع از دست رفتن رطوبت آن می‌شود. لانولین از وز مو فر جلوگیری می‌کند.

بهنتریمونیوم کلراید

این ماده به دلیل قدرت نرم کنندگی خود در تولید انواع موس مو، نرم کننده مو فر و… کاربرد دارد. بهنتریمونیوم کلراید لطافت و درخشندگی مو را افزایش داده و با کاهش استاتیک تار مو به حفظ حالت آن کمک می‌کند.

طرز استفاده از موس مو برای موهای فر

برای مراقبت و حفظ حالت مو فر باید از موس مو استفاده شود. برای استفاده از موس مو و آشنایی با ترفندهای حرفه‌ای جهت استفاده صحیح این محصول طبق مراحل زیر پیش بروید:

شستشوی مو فر در زمان استفاده از بهترین موس فر کننده مو

اولین و مهم‌ترین نکته برای استفاده از موس مو، تمیز بودن مو شما است. استفاده از موس مو روی مو خشک، چرب و کثیف باعث ایجاد حالت چسبندگی می‌شود و تاثیری در حفظ حالت فر مو شما ندارد. باتوجه به اینکه توصیه می‌شود قبل از به کار بردن موس، ابتدا مو را با شامپو مخصوص مو فر بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

استفاده از محصولات مراقبتی مو فر

استفاده از نرم کتتده‌ها و انواع ماسک مو فر در روتین مراقبتی می‌تواند به حفظ حالت مو فر و حفاظت از آن کمک کند. نرم کننده‌ها، کنترل مو فر را آسان کرده و مانع از ریزش مو در اثر شانه زدن و درهم زدن تار مو می‌شوند. ماسک مو بسیاری در بازار وجود دارد که به صورت اختصاصی برای روتین مراقبتی مو فر طراحی شده‌اند. این ماسک مو حالت پذیری مو فر را افزایش داده و مانع از وز شدن و خشکی و آسیب آنها می‌شود.

حفظ رطوبت نسبی مو از مراحل استفاده از موس مو کنترل کننده موهای فر

حفظ رطوبت مو بعد از حمام یکی از ترفندهای حرفه‌ای استفاده از موس مو است. در واقع زمانی که مو شما رطوبت کافی داشته باشد، موس قدرت عمل بیشتری دارد. به همین خاطر بهتر است بعد از حمام از سشوار کشیدن و خشک کردن کامل مو خودداری کنید. به عنوان راهکار جایگزین، حوله تمیزی را انتخاب کنید و نم مو را بگیرید. در این مرحله باید اجازه دهید مو کمی مرطوب بماند.

شانه زدن مو فر با شانه مناسب

استفاده از برس‌های معمولی یا دندانه ریز باعث ایجاد حالت وز مو فر می‌شود و احتمال ابتلا به موخوره و خشکی مو را در این افراد افزایش می‌دهد. بهترین انتخاب برای شانه زدن مو استفاده از شانه دندانه درشت چوبی یا پلاستیکی است. دندانه‌های بزرگ، گره مو را باز می‌کند و به حفظ حالت موهای فر کمک می‌کند.

تقسیم بندی مو در زمان استفاده از حالت دهنده قوی مناسب موهای وز

مو فر نسبت به دیگر انواع مو، حجم بیشتری دارد و کنترل کردن آنها کار دشواری است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از استفاده از موس مو، مو را با کلیپس یا گیره به چند دسته تقسیم کنید.

استفاده از موس مو

بعد از تقسیم بندی مو نوبت به استفاده از موس مو می‌رسد. در این مرحله ابتدا یک دسته از مو را باز کنید و سپس مقداری از موس را روی دستانتان بریزید. مقدار موس تا حد زیادی به حجم و بلندی مو بستگی دارد. استفاده بیش از حد از موس مو در این مرحله می‌تواند باعث ایجاد چسبندگی شود. در این قسمت با کمک انگشتان خود، موس را به تمام قسمت‌های مو بمالید. برای زیبایی بیشتر فر مو و پخش یکنواخت موس مو بهتر است از شانه دندانه بزرگ استفاده نمایید. در ادامه تمام این مراحل را برای قسمت‌های بعدی مو خود تکرار کنید.

سشوار کشیدن و حالت دهید به مو

بعد از اینکه تمام قسمت‌های مو را به موس آغشته کردید می‌توانید با استفاده از سشوار مو را حالت دهید و خشک کنید. ابزاری که می‌تواند در این مرحله به زیبایی بیشتر مو فر کمک کند دیسپانسر یا دیفیوزر است. دیسپانسر به راحتی بر روی سشوار سوار می‌شود و گرما را به طور یکنواخت بر روی مو پخش می‌کند. این وسیله فرهایی درشت، منظم و یکدست برای مو را ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *