بلاگ

نرم کننده مو فر و بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز

نرم کننده مو فر و بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز

برای اینکه از مو فر دائم مراقبت کنید باید از نرم کننده مو فر استفاده کنید. مو فر یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین حالت مو هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. اما نگهداری از مو فر اهمیت زیادی دارد. معمولا مو فر نسبت به مو صاف خشک‌تر است و به مرور در اثر شستشو، آب و هوا و عادت‌های نامناسب یا اشتباه خشک‌تر می‌شود. یکی از محصولاتی که سلامت مو را حفظ می‌کند، نرم کننده موی فر است. استفاده از نرم کننده موهای فر بهترین روش برای آبرسانی و لطافت مو است. بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز، از خشک شدن، وز شدن و خشن شدن مو جلوگیری می‌کند.

در ادامه این مطلب از مرکز تخصصی مو فر سیمین با ما همراه باشید تا بیشتر با بهترین نرم کننده مو و اهمیت نرم کننده مخصوص موهای فر آشنا شوید.

چگونه مو فر را زیباتر کنیم؟

مهم‌ترین توصیه‌ای که باید برای زیباتر کردن مو فر انجام دهید، حفظ سلامت مو است. بیشترین مشکل برای افرادی که مو فر دارند، این است که رطوبت مو را از دست می‌دهند و با خشکی مو مواجه می‌شوند. اما با استفاده از محصولات مراقبت از مو فر دیگر دچار چنین مشکلاتی نخواهند شد. یکی از این محصولات برای اینکه مو فر را زیباتر کنید، استفاده از بهترین نرم کننده مو فر است.

اهمیت استفاده از بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز

استفاده از محصولات مراقبتی داخل حمام به این معنا نیست که بعد از حمام به محصولات دیگری نیاز ندارید. محصولات مراقبتی داخل حمام در تعدیل رطوبت و ساختار درونی ساقه مو تاثیرگذار هستند. اما محصولات مراقبتی و بهترین نرم کننده مو بعد از حمام بر روی سطح ساقه مو تاثیر می‌گذارند. پس برای حفظ سلامت مو فر استفاده از آبرسان یا نرم کننده برای موهای خشک و وز نسبت به سایر محصولات مراقبتی مو مهم‌تر و واجب‌تر است.

اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و به مو شما آسیبی وارد نشود هم محصولات قبل و هم محصولات بعد از حمام را تهیه و استفاده کنید. برای اینکه متوجه شوید بهترین نرم کننده مو فر چیست؟ باید مو فر خود را بررسی کنید و بسته به نیاز مو بهترین نرم کننده مو بعد از حمام را خریداری کنید.

استفاده مرتب از نرم کننده مخصوص موهای فر

از نرم کننده برای موی فر که کمترین ریزش و براقی و نرمی مو را دارد استفاده کنید. حتما دقت کنید که بهترین نرم کننده مو باید مخصوص مو فر باشد. حتما استفاده از نرم کننده موی فر را جدی بگیرید. زیرا در صورتی که از بهترین نرم کننده موی فر استفاده نکنید مو شما شروع به خشک شدن می‌کند. پس حتما از نرم کننده مخصوص موهای فر زمانی که مو شما خیس است استفاده کنید.

طریقه استفاده از نرم کننده مو فر

مو فر و مجعد بیش از حد در خود پیچیده است. با وجود اینکه مو فر زیباست ولی شانه کردن و خشک کردن مو فر سخت است. البته اگر از نرم کننده موی فر استفاده کنید این اقدامات راحت‌تر انجام می‌شود. بهترین روش برای حالت دادن به مو فر استفاده از نرم کننده مخصوص موهای فر است. بعد از اینکه نرم کننده موهای فر متناسب با مو خود را خریداری کردید سر خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه با نرم کننده مو فر ماساژ دهید.

سپس 5 تا 20 دقیقه به سر خود استراحت دهید تا نرم کننده موی فر داخل حمام روی سر بماند. سپس با آب سرد سر خود را به خوبی شستشو دهید تا اثری از نرم کننده‌ها بر روی مو نماند.

طریقه خشک کردن مو فر

بعد از شسشو و استفاده از نرم کننده موی فر داخل حمام، باید با شانه دندانه درشت مو خود را زیر شیر آب شانه کنید. بهترین راه برای خشک کردن مو فر در هوای آزاد است. اما به کمک وسایل گرمایشی هم می‌توانید مو فر را خشک کنید. توجه داشته باشید که گرمای زیاد باعث آسیب دیدگی مو می‌شود. برای حالت دهی به مو فر از سشوار و اتو مو و شانه داغ استفاده نکنید. اگر از سشوار استفاده می‌کنید حتما آن را با فاصله زیادی از مو قرار دهید یا از دیسپانسر استفاده کنید.

بهترین نرم کننده موی فر چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع مختلفی از برندهای نرم کننده موی فر در بازار وجود دارند. باید برای انتخاب بهترین نرم کننده موی فر برچسب روی محصول را بخوانید. ترکیبات تشکیل دهنده نرم کننده مو فر به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  1. ترکیبات مرطوب کننده : این ترکیبات با جذب مولکول‌های آب و اتصال آنها به مکان‌های خاص در امتداد ساختار مو، رطوبت مو را زیاد می‌کنند. موادی مانند گلیسیرین، آلوئه ورا و عسل از جمله مواد مرطوب کننده محسوب می‌شوند.
  2. نرم کننده‌های کاتیونی: این مواد کوتیکول مو را صاف می‌کنند. همچنین به مو حالتی لغزندگی می‌دهند. در واقع این ترکیب باعث نرمی و لغزندگی مو مجعد و فر می‌شود و از گره خوردگی مو جلوگیری می‌کند. موادی که در این ترکیب وجود دارند عبارتند از: کلرید ستریمونیوم، کلرید بهنتریمونیوم و استارامیدوپروپیل دی متیل آمین.
  3. نرم کننده‌های کره‌ای: این نرم کننده‌ها باعث افزایش رطوبت مو می‌شوند و حالت لغزش مو را افزایش می‌دهد. این نرم کننده مخصوص موهای فر با صاف کردن کوتیکول مو، گره مو را باز می‌کند و به مو درخشندگی می‌دهند. موادی مثل روغن جوجوبا، کره شی و روغن آووکادو ترکیبات اصلی این شامپوهای نرم کننده مو فر است.

برای انتخاب بهترین نرم کننده مو فر به چه مواردی باید توجه کنیم؟

اگر فر دائم مو شما زیاد است بهتر است از بهترین نرم کننده مو بعد از حمام که موادی مثل گلیسیرین و بوتیلن گلیکول ترکیب اصلی آنها است دوری کنید. چون این مواد باعث وز مو فر می‌شوند. افرادی که فر کمتری دارند کوتیکول مو آنها صاف است. در نتیجه مو این افراد کمتر وز می‌شود. اما این نوع جنس مو زمان بیشتری طول می‌کشد تا رطوبت را به خودش جذب کند. بنابراین باید نرم کننده مو فر بیشتر بر روی این مو بماند. برای جذب بهتر رطوبت بهتر است از کلاه دوش استفاده کنید.

انواع نرم کننده برای موی فر و بهترین نرم کننده مو

در زیر به معرفی انواع نرم کننده مخصوص موهای فر و بهترین آن برای مو فر پرداخته‌ایم:

نرم کننده موی فر کرلادا Curls بهترین نرم کننده مو خارجی

نرم کننده کردلا را باید در حمام استفاده کنید. برای استفاده از آن باید به اطاف ریشه مو آن را بزنید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. بهتر است که نرم کننده مو فر را به پوست سر خود یا ریشه مو نزنید. زیرا این کار مو را چرب‌تر می‌کند.

نرم کننده سویا Camille Rose بهترین نرم کننده مو خشک

این محصول به دلیل اینکه سویا دارد از ریزش و خشک و شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند. در برخورد با ریشه مو باعث چربی مو می‌شود. پس به این موضوع دقت کنید که آن را به ریشه مو نزنید. در صورتیکه به ساقه مو بزنید نرمی و لطافت را برای مو خود ایجاد می‌کنید.

نرم کننده عسل Lotta Body جزو بهترین نرم کننده‌ها برای مو فر و خشک

یکی از نرم کننده‌های دارویی به عنوان بهترین نرم کننده مو فر، برند Lotta Body است. این نرم کننده موی فر بر پایه کراتین است و برای نرمی و تقویت کردن مو فر عالی است. در تولید این محصول از مواد مغذی مانند کراتین، سرم مو فر و…. استفاده شده که می‌تواند مو مجعد و فر را نرم و خوش حالت کند. سرم مو موجود در فرمولاسیون این محصول مو را به طور عمیق تغذیه می‌کند.

در نتیجه با استفاده از این نرم کننده برای موهای خشک و وز، آسیب پذیری و شکنندگی مو کمتر می‌شود.

نرم کننده مو ویتامول بهترین نرم کننده مو فر

این محصول بدون سولفات است و مخصوص مو فر است. به دلیل کراتینی که این محصول دارد مو را بسیار نرم می‌کند. همچنین این محصول دارای روغن جوجوبا و بامبو و بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز است. به همین دلیل استفاده از این محصول به درخشندگی و لطافت و ترمیم مو آسیب دیده کمک زیادی می‌کند.

بهترین نرم کننده موی فر ایرانی کدام است؟

نرم کننده مو فر پنتن، نرم کننده موی فر پاسیفیکا و نرم کننده موی فر فولیکا بهترین نرم کننده موی فر ایرانی هستند.

آیا استفاده از نرم کننده مو فر برای موهای فر مفید است؟

از آنجایی که روغن‌های طبیعی پوست سر امکان پخش شدن به صورت یکنواخت در کل مو را ندارند، موهای فر شکننده و خشک می‌شوند. با استفاده از انواع نرم کننده مخصوص مو فر می‌تواند رطوبت مو را حفظ نمود و الگوی فر را بهبود داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *