مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

ژل موی فر و آموزش طرز استفاده از ژل خیس مو و معرفی 7 برند معتبر

ژل موی فر

ژل موی فر یکی از روش‌های حالت دهی موهای فر است. استفاده از بهترین حالت دهنده موی فر باعث جذابیت و حفظ حالت فر موها می‌شود. حالت دهنده موی فر در دو نوع خیس و مرطوب در بازار عرضه شده‌اند. ژل خیس برای موهای فر موها را براق و درخشان حالت می‌دهد. استفاده از ژل خیس برای موهای فر باعث خیس بنظر رسیدن موهای شما شده و علاوه بر افزایش اعتماد بنفس، در دید اطرافیانتان نبز تاثیر بسزایی می‌گذارد.

از بهترین ژل مو برای موهای فر و حالت دهنده مو فر بعد از حمام و شستشوی مو استفاده کنید. طرز استفاده از ژل خیس مو بدین صورت است که بعد از گرفتن خیسی مو باید با شانه دندانه درشت، مو را شانه و صاف کنید، سپس مقدار کمی از ژل فر کننده مو را به ساقه مو نم‌دار آغشته کنید و مو را به سمت بالا پوش دهید.

بهترین ژل مو برای موهای فر محصولی است که علاوه بر حفظ حالت فر مو، سبب خشکی مو نگردد. درصورتی که موهای فر یا مجعد دارید یا فر دائم مو انجام داده‌اید، می‌توانید با استفاده از بهترین ژل فر کننده مو سبب کمک به نگهداری و حالت دهی موها می‌شود.

در ادامه این مطلب از وب سایت فرفری سنتر (سالن سیمین) قصد داریم ضمن آموزش طرز استفاده از ژل خیس مو برای موهای فر، شما را با بهترین برندهای ژل فر کننده مو زنانه آشنا نماییم.

مشاوره رایگان خدمات

ژل موی فر چیست و کاربرد ژل خیس برای موهای فر کدام است؟

ژل موی فر یکی از پرکاربردترین محصولات حالت دهنده موی فر است که موها را نگه داشته و براق می‌کند. اغلب ژل فر کننده مو دارای پلیمرهایی هستند که بعد از خشک شدن یک قالب اطراف مو بوجود می‌آورند. این روند سبب نگه داشتن موها در جای خود و حفظ حالت مو می‌شود. سختی این قالب به مقدار مصرفی و قدرت ژل مو برای موهای فر دارد.

برخی از انواع ژل موی فر دارای مواد اولیه طبیعی نظیر گلیسیرین، آلوئه ورا و روغن نارگیل هستند. این مواد علاوه بر حفظ حالت موی فر، مرطوب کننده، براق کننده و مغذی می‌باشند. انواع حالت دهنده موی فر در قدرت‌ها و فرم‌های متفوتی از سبک تا سنگین عرضه شده‌اند. ژل فر کننده مو سبک دارای قدرت نگهدارندگی کمتر بوده و برای موهای لطیف بکار می‌روند.

ژل مو فر سنگین نیز با قدرت نگهدارندگی بالا برای موهای ضخیم که نیاز به کنترل بیشتر برای عدم ایجاد وز مو دارند، استفاده می‌شود. با این وجود استفاده از ژل خیس برای موهای فر به صورت مکرر و در مقدار زیاد سبب ایجاد موهایی شکننده و سخت شده و ظاهری غیرطبیعی به مو می‌دهد.

همچنین طرز استفاده از ژل خیس مو نادرست سبب موهایی بهم ریخته، چسبناک و حتی ایجاد موخوره مو شده و در نهایت مدل موی شما را خراب می‌کند. ژل خیس برای موهای فر، بهترین حالت دهنده موی فر است که با ترکیبات آب، پلیمرها و مواد نگهدارنده سبب تثبیت فرهای مو می‌شود. استفاده از ژل خیس برای موهای فر سبب ایجاد ظاهری مرطوب و برق در موها می‌گردد.

انواع ژل حالت دهنده موی فر

ژل خیس برای موهای فر به 2 دسته زیر تقسیم می‌شود:

ژل‌های روغنی یا میکرو ژل

این ژل حالت دهنده موی فر به صورت فرمولاسیون‌های شفاف روغن در آب است. به طوری که قطرات روغن در آب آنقدر کوچک است که ژل موی فر کاملا شفاف دیده می‌شود.

این نوع ژل فر کننده مو، بهترین ژل خیس برای موهای فر است که از آن برای درخشان شدن مو و باز کردن گره مو در زمان برس کشیدن استفاده می‌شود.

ژل‌های پلیمری یا حقیقی

این نوع ژل مو برای موهای فر دارای دو عامل است. به این صورت که یک عامل حالت دهنده مو فر دارد و یک عامل ثابت کردن مو. با قرار گرفتن این نوع ژل موی فر، تارهای مو با آب و پلیمر پوشانده می‌شود.

اما بعد از چند دقیقه آب از روی مو بخار می‌شود. در واقع تنها یک لایه نازک از پلیمر روی مو باقی می‌ماند. این پلیمر یک پوشش سبک و قابل انعطاف و شفاف را روی مو ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود که مو درخشان و براق شود. بدین ترتیب با این نوع ژل موی فر که بهترین ژل فر کننده مو است، گره مو کاهش می‌یابد.

طرز استفاده از ژل خیس مو

استفاده از ژل خیس برای موهای فر، کار سخت و دشواری نیست. مو معمولا به 2 روش زیر به یکدیگر وصل می‌شود:

  • روش اتصال جانبی یا جوش خطی
  • اتصال نقطه‌ای یا جوش نقطه

بهترین حالت دهنده موی فر از روش اتصال جانبی است. این نوع فر کردن مو با ژل و اتصال علاوه بر حجم مو حالت مو را طبیعی جلوه می‌دهد. همچنین این اتصال حالت دهنده مو فر آسیب کمتری به کوتیکول مو وارد می‌کند. برای طرز استفاده از ژل فر کننده مو از این نوع، ابتدا مو را با آب و شامپو مخصوص موهای فر بشویید. زیرا اگر مو کثیف و چرب باشد تاثیر ژل فر کننده مو کم است. علاوه‌بر آن مو دچار موخوره می‌گردد.

همین حالا خرید کن....
بهترین محصولات مراقبت از مو فر

سپس با حوله به حالت گذاشتن و برداشتن آب و خیسی مو را بگیرید. در این مرحله از طرز استفاده از ژل خیس مو، بعد از روتین حمام مو فر مقدار مناسبی از ژل موی فر را بر روی دست‌ها بریزید.

سپس به ساقه مو نمدار آغشته نمایید. طرز استفاده از ژل فر کننده مو را باید به گونه‌ای انجام دهید که لایه‌ای نازک از ژل مو بر روی تارهای مو باشد. سپس به آرامی گره مو را باز کنید و مو را شانه بزنید. مقدار ژل مخصوص موهای فر باید متناسب با ضخامت و بلندی مو باشد.

اگر ژل حالت دهنده موی فر کننده مو کم باشد سبب شل شدن مو می‌شود. برعکس اگر مقدار ژل برای موهای فر زیاد باشد مو کدر می‌شود و به مرور شوره سر ایجاد می‌گردد.

بهترین ژل مو برای موهای فر

ژل مو مخصوص موهای فرر انواع مختلفی دارد. از انواع ملایم و معمولی ژل موی فر جهت خوابیدن مو یا منعطف کردن آن استفاده می‌شود. همچنین ژل حالت دهنده موی فر دارای نوعی قوی‌تر است. از این نوع ژل مناسب موی فر آن برای ایجاد فرم مو خاص استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین ژل مو برای موهای فر و بهترین مارک ژل موی خیس پرداخته‌ایم:

  • ژل موی فر ساویز مدل Soft مقدار250 گرم
  • ژل مو برای موهای فر مای مدل Wet Fix
  • میلک ژل مارال مدل عصاره آلوئه ورا حجم 300 میلی لیتر
  • ژل برای موهای فر فولیکا با حالت دهندگی بسیار قوی
  • تافت مدل Power حجم 150 میلی لیتر بهترین ژل مخصوص موهای فر
  • ژل حالت دهنده مو فر بیول مدل Extra Strong حجم 700 میلی لیتر
  • ژل مو خیس پرمون مدل HRZ حجم 200 میلی لیتر بهترین ژل برای موهای فر
ژل مخصوص موهای فر نلی

ژل مخصوص موهای فر نلی

بهترین حالت دهنده موی فر، ژل مو نلی است. این ژل فر کننده مو زنانه در طولانی مدت مو را مرطوب نگه میدارد. همچنین از خشک شدن کوتیکول و ساقه مو جلوگیری می‌کند. ژل موی فر نلی به دلیل ماندگاری بالا تا 24 ساعت، بهترین ژل موی خیس است.

همچنین از دیگر مزایای این ژل برای موهای فر این است که دارای نرم کننده موقتی برای مو است. همین امر سبب جلوگیری از گره خوردن مو فر و زبری آن میگردد. فر کردن مو با ژل نلی سبب درخشندگی مو می‌شود. همچنین این حالت دهنده مو فر هیچگونه سفیدکی و ردی بر روی مو نمی‌گذارد و به هیچ عنوان مو را بهم نمی‌جسباند. این نوع ژل مخصوص موی فر در واقع نوعی محصول مراقبتی برای ساقه و کوتیکول مو است.

ژل مو آدرا بهترین ژل خیس برای موهای فر

ژل مو آدرا بهترین ژل خیس برای موهای فر

ژل مو آدرا فرمولاسیونی متفاوت برای موی فر دارد. این نوع ژل برای موهای فر دارای عصاره آلوئه ورا برای آبرسانی ساقه مو است. این ژل موی فر دارای کمپلکسی از پرویتامین B5  است. در واقع این ژل مخصوص موهای فر وظیفه دارد که کوتیکول ساقه مو را حفاظت کند. به طور کلی این حالت دهنده موی فر یک روش محافظتی برای مو است. این ژل مخصوص موی فر دارای فیلتر محافظت کننده UV در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید است و در نتیجه آثار مخرب خورشید را برای مو ایجاد نمی‌کند.

ژل مو حالت دهنده مو قوی آمالفی

ژل مو حالت دهنده مو قوی آمالفی

این ژل حالت دهنده مو فر از برند اسپانیایی است. این محصول مو جلوه‌ای درخشان و حالت دهندگی قوی برای مو دارد. ژل مو آمالفی چسبندگی مو را کاهش می‌دهد و سبب کم حجم شدن مو نمیگردد.

ژل فر کننده مو زنانه مای بهترین ژل موی خیس

ژل فر کننده مو زنانه مای بهترین ژل موی خیس

از این ژل مو فر برای حالت دادن مو برای مدت 24 ساعت استفاده می‌شود. این ژل حالت دهنده موی فر فاقد الکل و مواد مضر برای ساقه مو است. فر کردن مو با ژل مای سبب تقویت و تغذیه تارهای مو می‌شود. دلیل تغذیه مو در این ژل موی فر وجود کمپلکس تقویتی پروویتامین B5 است. ژل موی فر مای بسیار ارگانیک و طبیعی است و از عصاره آلوئه ورا تهیه شده است.

ژل چسب مو فر آی پلاس

ژل چسب مو فر آی پلاس

ژل حالت دهنده مو فر آی پلاس دارای ویتامین B و E در فرمولاسیون خود است. این حالت دهنده مو فر سبب تغذیه و رشد مو میگردد. همچنین ریزش مو را کاهش می‌دهد. این ژل مو فر بهترین حالت مو را در طولانی مدت ایجاد می‌کند. به همین دلیل برای افرادی که می‌خواهند در طولانی مدت دائما با مو سر و کار نداشته باشند گزینه مناسبی است. این ژل خیس برای موهای فر دارای لایه محافظتی مو توسط نور  UV آفتاب است.

ژل حالت دهنده مو فر سینره ژل مخصوص موهای فر

ژل حالت دهنده مو فر سینره ژل مخصوص موهای فر

این ژل مو مخصوص موهای فر دارای ویتامینه و کمپلکس پرو ویتامین B5 است. به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث تقویت و تغذیه مو می‌شود. این محصول برای روتین مو فر به صورت روزانه کاملا مناسب است و ماندگاری بالایی دارد. به طوری که در باد و عرق و شرایط نامساعد آب و هوایی حالت مو را به خوبی و با کیفیت حفظ می‌کند.

ژل فر کننده و حالت دهنده اکو Eco curl &Wave styling ge

ژل فر کننده و حالت دهنده اکو Eco curl &Wave styling ge

این نوع ژل موی فر بسیار سبک و فاقد چربی است و اثرگذاری بسیار سریعی دارد. همچنین بدون حس خشکی و سفتی و سفیدک، مو فر را خوش حالت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این برند از بهترین ژل مو برای موهای فر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماندگاری 4 روزه
  2. براق کننده قوی
  3. پروتئین رسانی و آبرسانی مو فر
  4. فیکس کننده‌ی وز مو فر
  5. قابل استفاده با کرم حالت دهنده موی فر یا به تنهایی
  6. مناسب برای انواع مو فر کم پشت و پرپشت
  7. دارای بو خوب و ملایم
  8. مناسب برای بافت کف سر، اسکرانچ مو و…

کابرد ژل موی فر چیست؟

از ژل موی فر برای حالت دادن به مو استفاده می‌شود. ژل حالت دهنده، موی فر را براق و منظم و خوش حالت می‌کند. اما مو لخت را سرجای خود نگه میدارد. فر کردن مو با ژل هم برای آقایان و هم خانم‌ها انجام می‌شود. علاوه بر تمامی این موارد، ژل مو فاقد الکل است. به همین دلیل خیلی سریع روی مو خشک می‌شود و مو را حالت می‌دهد.

آیا ژل خیس برای موهای فر باعث ریزش مو می‌شود؟

ژل خیس برای موهای فر باعث ریزش مو نمی‌شود. اگر از بهترین مارک ژل موی خیس استفاده کنید مو به هیچ عنوان ریزش پیدا نمی‌کند. بلکه در گاهی مواقع ریزش مو را کاهش می‌دهد. اما اگر در طرز استفاده از ژل خیس مو زیاده روی کنید و یک سری نکات را رعایت نکنید دچار ریزش مو خواهید شد. برای استفاده از ژل خیس برای موهای فر باید مو را بشویید.

چراکه اگر ژل موی فر روی پوست سر باقی بماند و شسته نشود سبب بستن منافذ پوست سر می‌شود. در این حالت فولیکول مو از بین می‌رود و در نتیجه مو دچار ریزش می‌شوید. بنابراین در طرز استفاده از ژل فر کننده مو زیاده روی نکنید. همچنین حتما مو را بشویید و سپس استفاده نمایید.

ویژگی های بهترین حالت دهنده موی فر چیست؟

بهترین ژل فر کننده مو و بهترین ژل موی خیس باید دارای ویژگی‌هایی مانند عدم چسبندگی مو، ماندگاری و قدرت نگهداری عالی و عدم ایجاد سفیدک روی مو، قیمت ژل فر کننده مو مناسب و .. باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *