بلاگ

اسکراب کف سر و مزایای استفاده از آن

اسکراب کف سر

اسکراب کف سر روشی عالی برای داشتن مو سالم و زیبا از ریشه است. مو سالم از یک پوست سر سالم رشد می‌کند. علائم بسیاری وجود دارند که می‌توانید متوجه ناسالمی پوست کف سر شوید. این موارد عبارتند از: پوست سر چرب یا خشک، انواع شوره سر، ریزش مو و نازک شدن تار مو، پوست سر نامطبوع، خارش پوست سر و التهاب کف سر. تمامی این موارد نشان دهنده پوست سر بیمار هستند که تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت تار مو شما دارد. به همین دلیل باید بدانید که پوست کف سر نیاز به پاکسازی و لایه برداری دارد. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر می‌خواهیم در مورد اسکراب پوست سر و فواید آن توضیح دهیم. با انجام برخی کارهای ساده و روتین مراقبت از مو می‌توانید شادابی، درخشندگی، پرپشتی و سلامت مو را تجربه کنید. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین مو فر را داشته باشید.

اسکراب کف سر چیست؟

اگر مو کم پشتی دارید یا رشد مو شما کم است و از کیفیت مو خود راضی نیستید، باید از اسکراب کف سر استفاده کنید. اگر پوست سر با انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلات درگیر باشد نمی‌تواند به خوبی از مو نگهداری کند و مو سالم نیاز به بستری مناسب دارد. اسکراب پوست سر همان لایه برداری و سم زدایی پوست است و با استفاده از اسکراب می‌توانید سلامت پوست و مو را تامین کنید. پوست سر نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. با اسکراب می‌توان پوست کف سر را تازه و شاداب‌تر کرد. به این ترتیب خود به خود مو نیز در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.
پوست سر همانند پوست صورت نیاز به رسیدگی دارد. چراکه بعد از رنگ و دکلره مو فر پوست سر شما مستحق استراحت و دریافت مواد معدنی است. از طرفی اسکراب سر این کار را آسانتر می‌کند. حتی اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید می‌توانید از اسکراب‌های قیمت مناسب یا اسکراب سر خانگی استفاده کنید.

انواع اسکراب پوست کف سر

اسکراب‌ها شامل دو نوع فیزیکی و شیمیایی هستند که در ادامه به توضیحات کاملی از آنها پرداخته‌ایم:

اسکراب‌های فیزیکی

اسکراب‌های فیزیکی دارای دانه‌های ریز هستند و با بافت کرم مانند که برای پاکسازی و تجمعات جرم حاصل از محصولات مراقبتی مو و آرایشی یا تجمع بیش از اندازه چربی و سموم روی پوست سر کاربرد دارد. این لایه بردارها برای انواع و اقسام مشکلات پوست کف سر مناسب هستند.

اسکراب‌های شیمیایی

اسکراب‌های شیمیایی دارای ترکیبات فعالی هستند که سلول‌های مرده را بدون نیاز به ماساژ یا شستشوی پوست سر از بین می‌برند. این لایه بردارها دارای موادی مانند اسید سالیسیلیک و گلیکولیک اسید برای کنترل تولید بیش از حد چربی کف سر هستند.

انتخاب اسکراب مناسب برای پاکسازی پوست به آزمون و خطا نیاز دارد. برخی از محصولات اسکراب دارای ترکیبات اصلی هستند که با توجه به آنها می‌توانید محصول مناسب خود را سریعتر انتخاب کنید. به عنوان مثال فردی که پوست چربی دارد بهتر است اسکرابی را انتخاب کند که دارای ترکیباتی مانند ذغال چوب یا خاک رس کائولین باشد تا در جذب چربی اضافی خوب عمل کند. همچنین افرادی که تجمعات بیش از اندازه اطراف فولیکول دارند بهتر است اسکرابی را تهیه کنند که در ترکیبات خود دارای شکر یا نمک دریا باشند. افرادی که پوست خشک و حساسی دارند بهتر است اسکرابی را انتخاب کنند که دارای روغن نارگیل یا آرگان باشند.

مزایای استفاده از اسکراب کف سر

عملکرد غدد چربی روی پوست سر مانند غدد صورت هستند. غدد روی پوست سر، چربی (سبوم) طبیعی تولید می‌کنند که ضامن سلامت مو و پوست سر است. اما اگر این غدد بیش از اندازه نرمال و طبیعی سبوم و یا چربی ترشح کنند، تجمع این چربی بیش از اندازه با استفاده از شامپو به تنهایی تمیز نخواهد شد. اینجا جایی است که باید به سراغ اسکراب‌های پوست سر بروید. به این ترتیب اسکراب‌ها با چربی کف سر را کنترل می‌کنند. همچنین پوست سر پاکسازی می‌شود و ریزش مو کنترل خواهد شد. علاوه بر اینها تار مو رفته رفته نازک نمی‌شود و شوره سر برطرف می‌شود. همچنین با استفاده از این محصول بو نامطبوع کف سر از بین می‌رود و خارش و التهاب و جوش کف سر برطرف می‌شود.

علاوه بر تمامی این موارد بسیاری از افرادی که مو فرفری دارند دائما با خشکی کف سر درگیر هستند. بهترین راه حل برای جلوگیری از خشکی بیش از اندازه مو فر استفاده از اسکراب کف سر است. با استفاده از این محصول خشکی کف سر تنظیم می‌شود.

اسکراب پوست کف سر چگونه انجام می‌شود؟

پاکسازی پوست سر را می‌توان نوعی ماساژ درمانی برای پوست سر در نظر گرفت. لایه برداری پوست کف سر بهتر است یکبار در هفته انجام شود. چراکه انجام بیش از حد آن سبب حساس شدن پوست کف سر و تولید چربی بیش از حد در کف سر می‌شود. پاکسازی پوست سر را روی پوست سر مرطوب انجام دهید. پوست سر را مرطوب کنید و از اسکراب استفاده کنید. برای استفاده از اسکراب آن را با نوک انگشتان به آرامی روی پوست کف سر به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا اسکراب روی پوست سر بماند و سپس مو خود را آبکشی کنید و از شامپو مناسب جنس مو استفاده کنید. داشتن یک روتین مراقبتی متناسب با نیاز مو پروسه پاکسازی و مراقبت از پوست کف سر و ساقه مو را تضمین خواهد کرد.

چند بار در هفته مجاز به استفاده از اسکراب کف سر هستید؟

هفته‌ای یکبار استفاده از این محصول کافیست. اما اگر پوست سر بیش از اندازه چربی دارید می‌توانید در ابتدا هفته‌ای دوبار تنها در هفته اول، از اسکراب استفاده کنید. بعد از آن هفته‌ای یکبار و بعد دو هفته یکبار از این محصول استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل چربی سر انجام فر مو دائم است.

آیا لایه برداری پوست کف سر عوارض دارد؟

اگر مشکلات زیر را دارید نباید از اسکراب کف سر استفاده کنید:

  • پوست کف سر حساس
  • بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس
  • مبتلا به عفونت فعال مانند کرم حلقوی
  • اگر در پوست سر خود بریدگی یا زخم باز دارید.
  • شپش سر
  • در صورتی که در زمان استفاده از این محصول سوزش، تورم یا التهاب را احساس کردید مصرف اسکراب را قطع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *