مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

اسکراب کف سر و معرفی 5 اسکراب خانگی بی نظیر

اسکراب کف سر

اسکراب کف سر روشی عالی برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست سر و داشتن مو سالم و زیبا از ریشه است. پوست سر با استفاده از بهترین اسکراب کف سر، نشاط و تازگی بیشتری بدست می‌آورد. اسکراب سر و اسکراب موی سر به تغذیه و رشد موها کمک می‌کند. تا زمانی که پوست کف سر به عنوان بستر موها در شرایطی مناسب و مطلوب قرار نگیرد، امکان داشتن موهایی سالم، زیبا و درخشان برای شما فراهم نمی‌گردد. پوست سر چرب یا خشک، انواع شوره سر، ریزش مو و نازک شدن تار مو، پوست سر نامطبوع، خارش پوست سر و التهاب کف سر و .. از علائمی هستند که نشان می‌دهند پوست سر بیمار است.

درصورت مشاهده این علائم فرد باید سریعا اقدام به تهیه اسکراب کف سر خانگی، شانه اسکراب کف سر، بهترین اسکراب کف سر چرب برای پاکسازی و لایه‌برداری کف سر نماید. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر می‌خواهیم در مورد اسکراب پوست سر و فواید آن توضیح دهیم. با انجام برخی کارهای ساده و روتین موی فر می‌توانید شادابی، درخشندگی، پرپشتی و سلامت مو را تجربه کنید. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین اسکراب سر آشنا شوید.

سکراب کف سر چیست

اسکراب کف سر چیست؟

اگر مو کم پشتی دارید یا رشد مو شما کم است و از کیفیت مو خود راضی نیستید، باید از اسکراب کف سر استفاده کنید. اگر پوست سر با انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلات درگیر باشد نمی‌تواند به خوبی از مو نگهداری کند و مو سالم نیاز به بستری مناسب دارد. اگرچه پوست سر با شستشو توسط شامپو تمیز می‌شود، اما گاهی سلول‌های مرده پوست در کنار چربی روی پست تجمع میابند. این تجمع چربی و سلول‌های مرده، بوسیله شستشوی معمولی و روتین از بین نمی‌روند. ممکن است شما ردی از آلودگی یا چربی روی پوست سر خود نبینید، اما به مرور زمان متوجه کاهش رشد مو، شکنندگی، ریزش و شوره مو خود شوید.

بهترین روش به‌منظور مراقبت از موی فر و برطرف کردن این قبیل مشکلات، پاکسازی پوست سر با استفاده از بهترین اسکراب کف سر است. اسکراب پوست سر همان لایه برداری و سم زدایی پوست با استفاده از اسکراب کف سر خانگی یا اسکراب سر آماده می‌باشد. شاید تصور کنید تنها اسکراب کف سر چرب یا موی چرب برای درمان قطعی چربی موی سر نیاز است؛ اما تمامی افراد با هر نوع مو و پوستی باید از اسکراب پوست سر مناسب در بازه‌های زمانی مختلف استفاده نمایند.

پوست سر نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. با اسکراب سر می‌توان پوست کف سر را تازه و شاداب‌تر کرد. به این ترتیب خود به خود مو نیز در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. بعد از لایت مو فر و دیگر اقدامات، پوست سر شما مستحق استراحت و دریافت مواد معدنی است. اسکراب پوست سراین کار را آسانتر می‌کند. حتی اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید می‌توانید از اسکراب‌های قیمت مناسب یا اسکراب کف سر خانگی مانند اسکراب کف سر با قهوه و ... استفاده کنید

انواع اسکراب پوست کف سر

اسکراب‌ سر شامل دو نوع فیزیکی و شیمیایی است که در ادامه به توضیحات کاملی از آنها پرداخته‌ایم:

اسکراب‌های فیزیکی

اسکراب‌های فیزیکی، دانه‌های ریزی دارند و با بافتی همانند کرم، برای پاکسازی و تجمعات جرم ناشی از محصولات مراقبتی مو و آرایشی و یا تجمع بیش از حد چربی و سموم روی پوست سر بکار می‌روند. این لایه بردارها برای مشکلات پوست کف سر مناسب می‌باشند.

اسکراب‌های شیمیایی مختلف

اسکراب‌های شیمیایی، ترکیبات فعالی دارند که سلول‌های مرده پوست سر را بدون نیاز به ماساژ یا شستشوی پوست سر از بین خواهند برد. این لایه بردارها برای کنترل تولید چربی بیش از حد کف سر، حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک و گلیکولیک اسید می‌باشند.

انتخاب بهترین اسکراب کف سر برای پاکسازی پوست به آزمون و خطا نیاز دارد. برخی از محصولات اسکراب دارای ترکیبات اصلی هستند که با توجه به آنها می‌توانید محصول مناسب خود را سریعتر انتخاب کنید. به عنوان مثال فردی که پوست سر چربی دارد بهتر است بهترین اسکراب کف سر چرب را انتخاب کند که دارای ترکیباتی مانند ذغال چوب یا خاک رس کائولین باشد؛ تا این اسکراب کف سر چرب بتواند در جذب چربی اضافی خوب عمل کند.

همچنین افرادی که دارای تجمعات بیش از حد اطراف فولیکول هستند، بهتر است اسکرابی را تهیه کنند که در ترکیبات خود دارای شکر یا نمک دریا باشند. افرادی که پوست خشک و حساسی دارند بهتر است مدل اسکراب موی سری را انتخاب کنند که حاوی روغن نارگیل یا آرگان باشد. 

همین حالا خرید کن....

روش انجام پاکسازی یا اسکراب کف سر چگونه است؟

اسکراب سر همانطور که گفته شد به دو صورت آماده و اسکراب کف سر خانگی قابل استفاده می‌باشند. اسکراب کف سر خانگی با مواد طبیعی در خانه به آسانی قابل تهیه است. با توجه به تنوع زیاد اسکراب‌های خانگی شما می‌توانید اسکراب مورد علاقه و مخصوص خود را تهیه نموده و بعد از تست رو پوست دست و عدم مشاهده علائم حساسیت، آن را برای برای لایه برداری پوست سر بکار ببرید.

اسکراب‌های سر آماده دارای فرمولاسیون‌های تخصصی هستند که اصول و مدت زمان استفاده از آن‌ها روی محصول درج شده است. بدین وسیله شما با خیال راحت‌تری می‌توانید با بهترین اسکراب کف سر، پاکسازی کف سر را انجام دهید. دقت کنید اسکراب‌ها جهت قبل و بعد از حمام مناسب نبوده و بعد از شستشوی سر با شامپو مخصوص مو فر همانند کاندیشنر مو فر، در حمام روی پوست سر قرار می‌گیرند.

پاکسازی پوست سر با استفاده از اسکراب پوست سر را باید روی پوست سر مرطوب انجام داد. بدین منظور باید پوست سر را مرطوب نموده و از اسکراب سر استفاده کنید. اسکراب را با نوک انگشتان به آهستگی روی پوست کف سر به شکل دورانی ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه، مو خود را آبکشی کرده و از شامپو مناسب استفاده کنید.

همین حالا خرید کن....

مزایای استفاده از اسکراب کف سر

عملکرد غدد چربی روی پوست سر همانند غدد صورت می‌باشد. غدد روی پوست سر، با تولید چربی (سبوم) طبیعی باعث سلامت مو و پوست سر می‌شوند. اما درصورت ترشح بیش از حد نرمال و طبیعی چربی یا سبوم توسط غدد، تجمع این چربی با استفاده از شامپو به تنهایی تمیز نمی‌شود. در این شرایط باید به سراغ اسکراب‌های پوست سر رفت. اسکراب‌ها با کنترل چربی کف سر و پاکسازی پوست سر موجب کنترل ریزش مو خواهند شد. علاوه بر این با استفاده از اسکراب موی سر، تارهای مو رفته رفته نازک نمی‌شود. از طرفی بو نامطبوع کف سر و شوره سر نیز برطرف شده و دیگر شاهد التهاب، جوش و خارش کف سر نخواهید بود.

علاوه‌بر تمامی این موارد بسیاری از افرادی که مو فرفری دارند دائما با خشکی کف سر درگیر هستند. بهترین راه حل برای جلوگیری از خشکی بیش از اندازه مو فر که سبب ایجاد موخوره مو، وز مو فر و دیگر مشکلات می‌شود، استفاده از اسکراب کف سر است.

با استفاده از این محصول خشکی کف سر تنظیم می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده در زیر به برخی دیگر از فواید استفاده از اسکراب کف سر می‌پردازیم:

تحریک جریان خون با اسکراب پوست سر

ماساژ پوست سر در روتین مراقبت از موی فر، روشی عالی برای تحریک جریان خون در پوست سر است. این روش به مواد مغذی و اکسیژن اجازه می‌دهد تا به صورت موثرتری به فولیکول‌های مو برسند و با ارتقای سلامت پوست سبب رشد موی سالم شوند.

باز کردن فولیکول های مو با اسکراب کف سر

درست همانند منافذ بدن و صورت، فولیکول‌های مو در پوست سر هم امکان مسدود شدن با چربی، کثیفی، سلول‌های مرده و باقی مانده محصول را دارند. اسکراب سر به‌منظور تعادل در تولید سبوم و رفع گرفتگی فولیکول مو بسیار مناسب است.

داشتن پوست سری تمیز و بدون آلودگی

شما هر اندازه هم که موهای خود را با شامپو بشویید، هنوز سلول‌های مرده و آلودگی‌های عمیق‌تری در پوست سر وجود دارند. از طرفی بسیاری از شامپوها و محصولات مراقبت از مو و یا حتی حالت‌دهنده‌های مو مانند مواد شیمایی و رنگ‌ها تاثیرات ناخوشایندی روی پوست سر باقی می‌گذرانند.

با اسکراب کف سر شما می‌توانید تمامی چربی‌ها و آلودگی‌ها و همچنین ذرات باقی مانده از شامپوهای خشک، اسپری و موس مو، ژل حالت دهنده مو فر و .. را از بین ببرید. در نتیجه پوست سالم و جدیدی به سر هدیه دهید.

همین حالا خرید کن....

انواع اسکراب کف سر خانگی

همانطور که گفته شد شما می‌توانید بتا هرینه کم اقدام به آماده کردن اسکراب کف سر خانگی برای انواع پوست مو نمایید. در ادامه به برخی از اسکراب‌های معرفی شده دقت کنید:

اسکراب کف سر با قهوه

اسکراب کف سر با قهوه

برای تهیه اسکراب کف سر با قهوه باید 2 قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق چایی خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. سپس آن را روی پوست سر بگذارید. قهوه علاوه‌بر تقویت پوست و مو موجب پاکسازی پوست سر نیز می‌شود. در ده دقیقه آخر می‌توانید این اسکراب را روی پوست سر ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه از استفاده از اسکراب کف سر با قهوه پوست سر را بخوبی بشویید.

اسکراب کف سر آلوئه ورا و سرکه سیب

اسکراب آلوئه ورا و سرکه سیب

برای تهیه این اسکراب باید ژل آلوئه ورا را با مقدار کمی سرکه سیب و نعنای تازه له شده ترکیب کنید. پاکسازی کف سر با این اسکراب کف سر خانگی می‌تواند خشکی پوست سر را برطرف کند. همچنین خارش پوست سر با این اسکراب سر با رطوبت رسانی نعنا و آلوئه ورا التیام میابد و سلامت پوست بازیابی خواهد شد.

اسکراب کف سر شکر و روغن نارگیل

اسکراب شکر و روغن نارگیل

برای تهیه این اسکراب پوست سر باید یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با شکر ترکیب کنید. سپس 10 قطه روغن نعنا فلفلی را همراه با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق عسل به مواد بیافزایید و ترکیب کنید. شکر به اسکراب بافت نرمی داده و نعنا فلفلی نیز التهاب پوست سر را بهبود می‌بخشد. به علاوه سرکه سیب نیز با تنظیم ph پوست سر، ضدعفونی پوست را انجام می‌دهد. عسل موجود در ترکیبات نیز به درمان شوره پوست، پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند.

اسکراب کف سر نمک دریا و لیمو ترش

اسکراب نمک دریا و لیمو ترش

برای پاکسازی کف سر با این اسکراب، باید دو قاشق غذاخوری نمک دریا را با روغن زیتون و آب لیمو ترش مخلوط کنید. نمک دریا سبب لایه برداری پوست سر و نابودی آلودگی و چربی پوست سر می‌شود. آب لیمو ترش نیز با خاصیت لایه برداری و رطوبت رسانی، سبب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست سر می‌شود.

آیا لایه برداری پوست کف سر عوارض دارد؟

درصورت داشتن مشکلات زیر، نباید از اسکراب کف سر استفاده کنید:

  • پوست کف سر حساس
  • بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس
  • مبتلا به عفونت فعال نظیر کرم حلقوی
  • داشتن بریدگی یا زخم در پوست سر
  • شپش سر

لازم به ذکر است در صورتی که در هنگام استفاده از این محصول تورم، سوزش یا التهاب در سرتان احساس کردید، بلافاصله مصرف اسکراب را قطع کنید.

چند بار در هفته مجاز به استفاده از اسکراب کف سر هستید؟

استفاده از این محصول هفته‌ای یکبار کافیست. اما اگر پوست سر بیش از اندازه چربی دارید، می‌توانید در ابتدا هفته‌ای دوبار تنها در هفته اول، از اسکراب استفاده کنید. بعد از آن هفته‌ای یکبار و بعد دو هفته یکبار از این محصول استفاده کنید.

از کجا متوجه شویم نیاز به اسکراب پوست سر داریم؟

درصورتی که دچار افزایش ریزش مو، تحریک پوست سر، چربی یا خشکی بیش از حد سر شده‌اید باید روتینی مناسب برای پوست سر خود برگزینید. البته هیچ دلیل وجود ندارد که منتظر ایجاد مشکلی در پوست سر برای انجام روتین باشید. زیرا درمان‌های منظم پوست سر در ارتقای سلامت مو و حفظ پوست سر کمک کننده‌ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *