مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

افزایش ماندگاری فر مو با نکات مهم

افزایش ماندگاری فر

حالت دادن به مو و افزایش ماندگاری فر مو یکی از کارهای سرگرم کننده و جذابی است که تقریبا تمام خانم‌ها آن را دوست دارند. از آنجایی که بیشتر خانم‌ها تمایل دارند که گاهی، تغییر اساسی برای مدل مو ایجاد کنند و از این طریق زیبایی و حس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند، باید ماندگاری فر مو با تکنیک‌های هوشمندانه برای افزایش فر مو را آموزش ببینند. در ادامه این مطلب از وب سایت فرفری سنتر (خانه فر سیمین) به افزایش ماندگاری فر مو با تکنیک های عالی و کاربردی و نکته طلایی ماندگاری فر مو و کرلی می‌پردازیم.

هیچ چیز نا امید کننده‌تر از صرف وقت برای فر مو و پایین آمدن آن نیست که تنها بعد از چند ساعت صاف و تخت می شوند. چه برای فنری شدن و چه مواج کردن آنها شما به ابزار و محصولاتی نیاز دارید تا مو خود را مقاوم نگهدارید. فر مو و کرلی از مدل‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان این کار را انجام داد. بهترین روش ماندگاری فر مو این است که برای خشک کردن آن مو را آویزان کنید و سپس خشک کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در ادامه به تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده آشنا شوید.

ماندگاری فر مو با تکنیک هوشمندانه برای افزایش فر مو با بابلیس

در ادامه به ماندگاری فر با بابلیس اشاره کرده‌ایم:

عدم استفاده از نرم کننده

بر اساس برخی گفته‌ها، دو یا سه روز بعد از حمام و شستشوی مو باید به مو، نرم کننده بزنید. اما برای فر کردن مو از نرم کننده استفاده نکنید. چراکه نرم کننده سبب می‌شود، تارهای مو بسیار نرم و لفزنده شود و حالت فر به خوبی حفظ نشود. برای فر باید تارهای مو ضخیم و خشک باشند تا بتوانید فر با ماندگاری بالاتری را تجربه کنید.

قبل بابلیس چی به مو بزنیم ؟

اگر مو سبک و کم حجمی دارید فر کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارد. برای مو سبک به محصولات سبک جهت شستشو مو نیاز دارید و باید از نرم کننده‌ها و شامپوهای سبک استفاده کنید تا مو به پایین کشیده نشود. شما نمی‌توانید از مو سنگین انتظار داشته باشید تا به علت وزن زیاد مقاوم بمانند، اما با اسپری مو می‌توان آنها را مقاوم‌تر کرد.

خشک کردن مو و ماندگاری فر مو و کرلی

جهت افزایش ماندگاری فر مو بهترین ترفند این است که مو را به سادگی خشک نکنید. بلکه در عوض خم شوید و مو را آویزان کنید و سپس خشک نمایید. اگر دستگاه حالت دهنده و پخش کننده مو داشته باشید خواهید دید که بعد از خشک کردن، مو شما حجیم‌تر شده است.

افزایش ماندگاری فر مو با تکنیک های عالی و کاربردی و خنک کردن فر

بعد از اینکه با بابلیس مو را فر کردید ابتدا فر مو را خنک کنید و زمانی که مو را گرم کرده‌اید و با سنجاق بابلیس را می‌چرخانید مانند این است که یک کوکی تازه را در اجاق فر قرار دهید. آهن فر کننده مو یا همان بابلیس با گرم کردن مو این کار را انجام می‌دهد و آنها را نرم و منعطف می‌کند. در نتیجه تا زمانی که فرها خشک نشده‌اند آنها را آزاد نکنید. زیرا کوتیکول مو برای تنظیم و بسته شدن نیاز به زمان دارد.

عدم زود برداشتن بابلیس علت باز شدن فر مو

بابلیس را حدود 10 تا 20 دقیقه نگهدارزید تا مو شما پرحجم شود. اما اگر می‌خواهید در مهمانی مو مقاوم و فر باقی بماند یک استاندارد وجود دارد که باید صبر کنید تا مو خنک شود، به خصوص برای افرادی که مو جذاب و انبوه دارند.هرچه بیشتر بابلیس را نگهدارید فرهای شما بیشتر باقی خواهند ماند. تنها باید توجه کنید فر ماندن مو ممکن است به مو آسیب برساند.

افزایش ماندگاری فر مو با نکته طلایی استفاده از ابزار خوب برای فر مو

هرچقدر پول بیشتری پرداخت کنید ضمانتی که برای کیفیت بهتر فر می‌خواهید بیشتر است. اگر مو شما نمی‌تواند به مدت طولانی فر بماند خودتان را سرزنش نکنید، بلکه دستگاه را سرزنش کنید. چراکه به طور بالقوه به مو شما آسیب می‌رساند. بنابراین از دستگاهی مرغوب استفاده کنید تا سلامت مو به خطر نیفتد. به عنوان مثال برای خشک کردن مو باید از سشوار با سرعت بالا استفاده کنید تا احتمال وز شدن مو به شدت کاهش یابد.

استفاده از سایز درست میله بابلیس

اگر مو فانتزی برای شما جذاب است، میله بزرگ برای شما مناسب نیست. اندازه میله بابلیس به نوع مو شما بستگی دارد. میله بزرگ ممکن است برای شما جادویی باشد، اما بهتر است یک میله کوچکتر انتخاب کنید و از فر لذت لذت ببرید. علاوه بر این اگر به دنبال مو فر هستید میله‌های کوچکتر برای شما مناسب‌تر هستند.

استفاده صحیح از نرم کننده و شامپو تقویت و ماندگاری فر مو با نکته طلایی

نرم کننده‌ها و شامپوهای سنگین، مو شما را پایین می‌کشند. به خصوص اگر به تازگی فر کرده باشید و بشویید. محصولاتی با رطوبت سبک‌تر انتخاب کنید تا مو سبکی داشته باشید و سپس فر کنید تا مو را خشک نکنند. اگر مو به طور طبیعی خشکی دارید از نرم کننده و شامپو مخصوص مو خود استفاده کنید و از فر کردن مو خودداری کنید.

نحوه اسپری زدن مو از راه‌های افزایش ماندگاری فر مو با تکنیک‌های کاربردی

ماندگاری فر مو و تثبیت فر به شیوه اسپری نیز مربوط می‌شود. اسپری‌ها با حفاظت از گرما به حداقل خرابی فرهای مو کمک می‌کنند. بنابراین حتما قبل از فر مو از اسپری دو فاز مو استفاده کنید و بر روی مو اسپری نمایید.

روش ثابت نگهداشتن حالت مو

بعد از فر کردن، مو را به سمت عقب ببرید و به آرامی تکان دهید و سپس دست را بر روی مو کشید. البته این کار را زیاد انجام ندهید تا حالت طبیعی مو حفظ شود.

عدم زیاد دست زدن به مو  فر از تکنیک هایی برای افزایش ماندگاری فر مو

دست بردن داخل مو فر وسوسه انگیز است اما این کار باعث باز شدن مو فر می‌شود. برس کشیدن و شانه زدن مو  بعد از چندین ساعت از فر شدن مو کار اشتباهی است. اگر احساس کردید مو شما نیاز به مرتب سازی دارد در ابتدا از اسپری مو استفاده کنید و سپس زمانی که مو خشک شد با شانه دندانه درشت به مرتب کردن مو بپردازید.

دمای اتو مو

بهتر است از حالت دهنده‌هایی استفاده کنید که درجه گرمای آن قابل تنظیم باشد. برخی از دستگاه‌های حالت دهنده مو برای جلوگیری از داغ شدن دارای قابلیت خاموشی خودکار هستند. اگر جنس مو ضخیمی دارید برای افزایش ماندگاری فر مو، دستگاه را روی دمای بالاتر تنظیم کنید و اگر جنس مو شما لطیف است باید دستگاه بر روی دمای پایین تنظیم شود.

استفاده از روغن برای افزایش ماندگاری فر مو با این تکنیک ساده

روغن مناسب مو فر با آبرسانی بی‌نظیری که دارد علاوه بر حفظ شادابی مو مانع از ایجاد موخوره می‌شود. شما می‌توانید قبل از استفاده از سشوار از بهترین روغن مو فر استفاده کنید و از موخوره مو جلوگیری نمایید.

دسته بندی مو از نکاتی برای افزایش ماندگاری فر مو

مو را دسته بندی کنید و بعد از فر کردن با کمک سنجاق، مو را ثابت و محکم کنید. با این کار حالت مو از بین نخواهد رفت.

فر دائم مو چگونه است؟

فر دائم مو از بهترین گزینه‌ها بریا داشتن مو حالت دار و مواج است. ماندگاری فر دائم چیزی حدود 6 ماه است ولی با رشد ریشه مو و بلند شدن آن به مرور، خاصیت فر از بین رفته و باید آن را تمدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *